Zavedení takzvaného servisního poplatku na fungování satelitních služeb CS Link a Skylink se dostává do další fáze. Na Slovensku už si na něho začali stěžovat první zákazníci obou operátorů. Informuje o tom deník SME ve své ekonomické rubrice. CS Link i Skylink sice zdůrazňují, že nejde o zpoplatnění programů v základní nabídce, v praxi ovšem dochází od září k tomu, že servisní poplatek budou platit pouze právě oni. Operátoři deklarují, že u placených nabídek už je zahrnut v ceně balíčku. Tím pádem už ale neplatí, že základní české a slovenské programy budou sledovat diváci zadarmo.
K TÉMATU: Skylink a CS Link od září zavedou servisní poplatek 29 Kč u neplacených nabídek
První stížnosti dorazili na Slovenskou obchodní inspekci. Až prostudujeme legislativu a obchodní podmínky poskytovatele této služby, vyjádříme se,
uvedla pro SME mluvčí orgánu Danuša Krkošová. O neférovém jednání vůči zákazníkům hovoří i bývalý šéf slovenského telekomunikačního úřadu Branislav Máčaj. V každém případě je to nekorektní ke všem zákazníkům,
konstatoval Máčaj, který se domnívá, že taktéž mohlo dojít ke klamání spotřebitele. Podle informací serveru DigiZone.cz si chtějí na počínání vlastníka operátorů, skupinu M77 Group, stěžovat i zákazníci v České republice.
ČTĚTE TAKÉ: O zpoplatnění programů v základní nabídce CS Linku a Skylinku se hovořilo už v březnu
Velice překvapivě se k celé věci postavil Rozhlas a televize Slovenska (RTVS), jehož stanovisko zveřejnil web SatelitnáTV.sk. Ten v podstatě dává od celé věci ruce pryč. Je to jejich obchodní politika a RTVS s ní nemá nic společného. Nemusí ji s námi konzultovat a návrh jsme ani neviděli, takový postup se však dal očekávat. Jde o smluvní vztah mezi provozovatelem satelitního přenosu a příjemcem, ne mezi vysílatelem a příjemcem,
uvedl mluvčí RTVS Richard Šümeghy. Naopak Česká televize považuje situaci za závažnou, a jak vás již server DigiZone.cz informoval, iniciuje v této věci mimořádnou schůzku se zástupci Skylinku.