Hlavní navigace

Meziročně roste podíl Primy, naopak Nově klesl i o více než pět procent

29. 2. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Návrat biatlonu pomohl kanálu ČT Sport, jeho sledovanost oproti minulému týdnu výrazně narostla. Meziročně ale jeho podíl klesl.

Mezitýdenní vývoj (vs. 7. týden 2016)

Cílová skupina 15+

V mezitýdenním srovnání si díky opětovnému nástupu biatlonu nejvíce polepšila ČT Sport, jejíž podíl se mezi diváky staršími patnácti let navýšil o 1,25 procenta. Ostatní změny jsou víceméně nevýznamné. Největší pokles vykázala TV Barrandov, její podíl klesl o 0,57 procenta. O půl procentního podílu klesl i podíl stanic sdružených v kolonce Ostatní. Klesl i podíl kanálu Nova Cinema, a to o 0,38 procenta, a podíl ČT 2, která si pohoršila o 0,35 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Absence biatlonu oslabila z týdenního pohledu ČT Sport, dále klesá podíl Novy

Z pohledu televizních skupin si nejlépe vedla Česká televize, která svůj podíl navýšila o 0,92 procenta na pěkně zaokrouhlených třicet procent. Polepšila si i Prima, jejíž podíl narostl o 0,41 procenta na 23,04 procenta. Klesl naopak podíl TV Barrandov, její kanály oslovily o 0,48 procenta diváků méně, celkem to činilo 6,89 procenta. Pohoršila si i skupina Nova, o 0,43 procenta, a její celkový podíl tvořil 28,77 procenta diváků starších patnácti let.

TOP 10 všechny stanice (9. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny si nejlépe vedla ČT Sport, která svůj sledovanostní podíl navýšila o 1,01 procenta. O 0,3 procenta si oproti minulému týdnu polepšilo Óčko. Nejvýznamnější pokles vykázaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejich podíl klesl o 0,93 procenta. Pokles zaznamenaly i kanály České televize, ČT 2 si pohoršila o 0,38 procenta divácké skupiny ve věku od 15 do 54 let a ČT 1 odepsala 0,33 procenta uvedené cílové skupiny.

MINULÝ ROK: Nova díky Policii Modrava skokanem minulého týdne, u mladých nejvíce rostla ČT Sport

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Prima, jejíž podíl narostl o 0,82 procenta na 23,69 procenta. Polepšila si i Česká televize, konkrétně o půl procenta na celkových 23,86 procenta. O nepatrných 0,04 procenta si pohoršil Barrandov, jehož celkový podíl činil 5,03 procenta. O 0,72 procenta pak klesl podíl skupiny Nova, která oslovila 34,76 procenta diváků své primární cílové skupiny.

Kanály – průměrné podíly (9. týden 2016)
Graf podílu kanálů (9. týden 2016)
Graf podílu skupin (9. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 9. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Mezi televizními kanály si v meziročním pohledu nejvíce polepšila TV Barrandov, které přibylo 1,34 procenta diváků. Nárůst vykázala i Prima, jejíž podíl narostl o 0,88 procenta diváků starších patnácti let. Největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který v meziročním srovnání přišel o 4,12 procenta diváků, a Nova Cinema, jejíž podíl se zmenšil o 1,23 procenta diváků uvedené cílové skupiny.

I mezi televizními skupinami zaznamenala největší ztrátu Nova, která přišla o 5,43 procenta diváků. Skupina TV Barrandov díky novým kanálům navýšila svůj podíl o 2,68 procenta. O 2,08 procenta si svůj podíl vylepšily i kanály ze skupiny Prima. Česká televize si polepšila o 1,13 procenta diváků obecné divácké skupiny.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi stanicemi si meziročně u mladší cílové skupiny polepšila Prima, která oslovila o 1,35 procenta diváků více. O jedno procento narostl i podíl TV Barrandov, ČT si pak polepšila o 0,9 procenta. Největší pokles zaznamenaly dva kanály Novy, hlavní Nova si pohoršila o 3,55 procenta, Nova Cinema pak přišla o 1,45 procenta podílu své primární cílové skupiny.

Z pohledu podílu televizních skupin přišla Nova meziročně o 5,19 procenta své cílové skupiny. Ostatní televize zaznamenaly nárůst, nejvýrazněji Prima, která posílila o 3,12 procenta. Skupina kanálů Barrandov si polepšila o 2,16 procenta a Česká televize i nepatrných 0,18 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).