Hlavní navigace

Meziročně nejvíce ztrácí FTV Prima, ostatní televizní skupiny většinou posilují

12. 6. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – FTV Prima ztrácí jak meziročně, tak v rámci týdne. Tady v obou kategoriích přišla o zhruba procento.

Mezitýdenní vývoj (vs. 22. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Nejvyšší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala televize Prima, která ztratila 0,81 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela ale i filmová stanice Prima Max, která odepsala 0,34 procenta uvedené cílové skupiny. Ztráta postihla i stanice sdružené pod položkou Ostatní, které přišly o 0,38 procenta obecné divácké skupiny. Naopak nejvyšší nárůst vykázal kanál ČT sport, který nabral 1,1 procenta. Posílila i Nova, a to o 1,04 procenta, a také stanice typu Jiné reportované. Ty si připisují 0,24 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Stanice skupiny Ostatní oslabují na všech frontách

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která nabrala 0,97 procenta a celkem oslovila 32,14 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si, byť neznatelně, také Česká televize, jejíž podíl stoupl o 0,03 procenta na celkových 27,42 procenta, a také Barrandov, u nějž dosáhl 9,25 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,1 procenta. Poklesl tak jedině podíl FTV Prima, která přišla o 1,04 procenta a celkem ji sledovalo 20,98 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (23. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázala největší ztrátu Nova Cinema, když odepsala 0,92 procenta. Ztrácí ale také Prima, která přišla o 0,78 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a rovněž i filmová Prima Max. Ta odepisuje 0,5 procenta. I v této divácké skupině posílila stanice ČT sport, která si polepšila o 1,41 procenta. Narostl také podíl stanice Nova, která si k dobru připsala 1,55 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a nárůst vykázala i Nova 2, která u mladších diváků posílila o 0,31 procenta.

MINULÝ ROK: Meziročně ztrácí, díky ČT sport, pouze Česká televize

Prima poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 0,89 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 21,6 procenta. Nejvyšší nárůst vykázala skupina Nova, jejíž podíl u pro ni primární cílové kategorie narostl o 0,94 procenta a celkem dělal 39,95 procenta. O 0,36 procenta pak posílily stanice České televize, jejichž celkový podíl tvořil 22,54 procenta. Neznatelně ztrácela skupina Barrandov a bylo to pouze o 0,09 procenta na celkových 4,97 procenta.

Kanály – průměrné podíly (23. týden 2017)
Graf podílu kanálů (23. týden 2017)
Graf podílu skupin (23. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 22. týden 2016)

Cílová skupina 15+

ČT1 meziročně u obecné divácké skupiny ztratila 1,09 procenta a kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 2,85 procenta. Ještě výrazněji ale poklesl podíl TV Nova, která meziročně odepsala 3,13 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu částečně kompenzuje Nova Action, která připsala 1,38 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,64 procenta, a také stanice sdružené pod Atmedia, které si připisují 1,22 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela Nova, když přišla o 0,55 procenta všeobecné věkové skupiny. Ještě více ale odepsala FTV Prima, a to 1,29 procenta. Naopak nejvíce si v meziročním srovnání polepšil Barrandov, který si připsal 2,64 procenta. Lehce posílila i Česká televize, jejíž podíl stoupl o 0,58 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice ČT sport a podíl jí stoupl o 1,71 procenta. Nejvýraznější ztrátu zaznamenávají stanice sdružené pod položkou Ostatní, které meziročně přišly o 3,74 procenta. Ztrácela i Nova a odepisuje 2,04 procenta své primární cílové skupiny. Výpadek ale bohatě kompenzují stanice Nova Action, která nabrala 1,75 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a Nova 2. Ta si meziročně připisuje podíl 1,82 procenta. Naopak Prima svůj podíl u mladších diváků meziročně snížila o 1,24 procenta.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Nejvíce ztrácela FTV Prima, která přišla o 1,95 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si připsal 0,55 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 2,31 procenta, navyšují kanály skupiny Nova. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 2,03 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).