Hlavní navigace

Mediaresearch: tendr Novy na peoplemetry je nedůvěryhodný, nepůjdeme do něj

26. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Právě kvůli vítězství této firmy v soutěži ATO na dodavatele dat o sledovanosti pro léta 2013 až 2017 začala Nova připravovat vlastní peoplemetrový projekt

Společnost Mediaresearch, která pro Asociaci televizních organizací (ATO) zajišťuje elektronické měření sledovanosti českých televizí a zvítězila v tendru na realizátora tohoto měření i pro následující období let 2013 až 2017, se nezúčastní výběrového řízení nového Sdružení pro měření sledovanosti (SMPS) na realizátora souběžného peoplemetrového projektu, který iniciovala televize Nova a mediální agentura Médea. Serveru DigiZone.cz to řekla předsedkyně představenstva Mediaresearch Tereza Šimečková.

K TÉMATU: Ředitelé Novy, Primy a ČT se sejdou u kulatého stolu nad dvojími peoplemetry

„Elektronické měření sledovanosti je jednotnou měnou celého trhu, je obvyklé a v zájmu trhu, aby bylo pouze jedno na každém trhu a v tomto okamžiku již pro roky 2013 až 2017 takové měření existuje.V listopadu loňského roku jsme s ATO podepsali smlouvu o realizaci takového projektu, v tomto okamžiku běží příprava na plné obrátky (výroba měřidel, probíhá kalibrační zaváděcí výzkum a mnoho dalších kroků),“ vysvětlila Šimečková. Nova však výběr společnosti Mediaresearch neuznává a požadovala tendr ATO zrušit a vypsat nový.

ČTĚTE TAKÉ: Nova chce vlastního poskytovatele peoplemetrových dat. Vypsala tendr

Když se Nově výsledek výběrového řízení ATO nepodařilo zvrátit, rozhodla se založit vlastní sdružení a vypsat svůj tendr na realizátora měření sledovanosti. Ten pro změnu neuznává Mediaresearch. „Zadavatel a podmínky tendru SMPS jsou netransparentní, oproti předchozímu tendru ATO neveřejné a je jen na zadavateli SMPS, komu vůbec detaily o vypsání tendru poskytne,“ konstatuje Šimečková. Upozorňuje také, že SMPS, které založila Nova společně s Médeou, dosud veřejně nepředstavilo ani svoje stanovy.

NAPSALI JSME: ATO považuje rozhodnutí Novy zavést vlastní měření sledovanosti za „krok zpět“

„Zájmové sdružení Sdružení pro měření sledovanosti, které prý tendr vypisuje, o sobě ani o tendru neposkytuje vůbec žádné informace – pod registračním číslem uvedeným v inzerátu (inzerát v tisku, kterým SMPS vypsalo tendr na realizátora jejich měření sledovanosti, pozn. red.) existuje jiné sdružení, není jasné, kdo které sdružení založil (stanovy nejsou k dispozici), není dohledatelný vztah sdružení ani k TV Nova, ani k agentuře Médea, žádné informace nejsou ani na webové adrese afam.cz,“ říká šéfka představenstva Mediaresearch.

ROZHOVOR: Nové peoplemetry změří sledovanost do devíti minut, slibuje šéfka Mediaresearch

BRAND24

„Na rozdíl od veřejné zakázky (loňský tendr ATO, v něm Mediaresearch zvítězil, pozn. red.), kde si tendrovou dokumentaci mohl z portálu „stáhnout“ kdokoli včetně novinářů (a tedy si každý mohl přečíst jednoznačné podmínky, které jsou požadovány u kvalifikace uchazeče podávajícího nabídku), je v inzerátu uvedeno, že detaily tendrové dokumentace budou poskytovány výběrově (a pouze těm, kdo dodají čestné prohlášení, že jsou schopni měření realizovat),“ dodává Šimečková.

Důvod a smysl tendru jsou tedy podle šéfky společnosti Mediaresearch nejasné. „Existují sice vyjádření generálního ředitele Novy Jana Andruška o důvodech tendru, ale pokud si tato vyjádření dáme do souvislosti s konkrétními kroky, které Nova udělala nebo dělá v rámci ATO, dostanou se slova a činy do rozporu,“ upozorňuje Šimečková, která je podle svých slov připravena společně s kolegou Michalem Jordanem zveřejnit některé detaily z průtahů okolo výběru jejich společnosti v tendru ATO za poslední rok, které osvětlí roli televize Nova v tomto procesu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).