Ze hry o těsný většinový podíl v polské komerční televizi TVN je zřejmě americký koncern Time Warner, většinový vlastník majitele české televize Nova, mediální skupiny CME. Podle polského časopisu Puls Biznesu má největší šanci na získání 51 procent akcií v TVN společnost Scripps Networks Interactive, majitel tematického kanálu Travel Channel, která nabídla nejvyšší cenu za akcii (přes 20 zlotých, přičemž současná cena akcií TVN je 18,50 zlotého). Ještě přede dvěma týdny přitom vlivný polský deník Gazeta Wyborcza napsal, že horkým kandidátem na převzetí TVN je německý koncern Bauer Media.
K TÉMATU: Nova po Sarbovi: Time Warner čekají samá důležitá rozhodnutí
Puls Biznesu nicméně připouští, že vedle Scripps Networks Interactive jsou nadále ve hře i Bauer Media Group, Time Warner a Discovery Communications. Původně mělo být rozhodnuto do konce února. Po zveřejnění informace, že by TVN měla převzít německá skupina Bauer Media, se ale proti tomuto záměru zvedl silný odpor, protože společnost v Polsku vlastní řadu tiskovin, internetový portál Interia.pl a nejposlouchanější polské rádio RMF. Z Bauer Media by se rázem stala nejsilnější mediální skupina v zemi. Nadpoloviční podíl v TVN, který je na prodej, nyní patří společnostem Canal+ Group a ITI Group, které se jej rozhodly prodat loni v říjnu.
TVN je společně s Polsatem nejstarší komerční televizí v Polsku, nedávno dosáhla v „komerční“ cílové skupině mladších diváků nejvyššího podílu na trhu a stala se lídrem. Má mnoho tematických kanálů a na duben letošního roku oznámila start dalších dvou. Time Warner, který patří mezi zájemce o vstup do TVN, už deklaroval, že pokud by uspěl, pokusil by se využít synergie mezi TVN, českou Novou a slovenskou Markízou.