Hlavní navigace

Ještěd slaví pětatřicet let a Radiokomunikace ho prodají

9. 7. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
9. 7. 2008

Radní Libereckého kraje na svém včerejším zasedání rozhodli o tom, že severočeský vysílač a hotel Ještěd bude prodán. Hlavním zájemcem o něj je přitom právě kraj. Ještěd nabídly v dubnu ke koupi České radiokomunikace (ČRa). Jaká bude nakonec cena za tento objekt, se zatím tají a bude předmětem dalšího jednání. Záměr ještě musí schválit zastupitelstvo a také představenstvo Radiokomunikací. Skutečností však zůstává, že tato technická památka slaví právě dnes 35 let od svého otevření. Kromě možnosti prodeje byla ve hře ještě možnost, a to ta, že by hotel s vysílačem provozovalo město Liberec a ČRa.

K TÉMATU: České Radiokomunikace prodají Ještěd, majitelem bude Liberecký kraj

K této variantě se přiklonili radní proto, že Ještěd potřebuje rekonstrukci a peníze na ni bude možné čerpat také z evropských fondů. Radiokomunikace mají zájem na opravě skvostu moderní architektury, podmínkou je ale zachování přístupu k vysílacím a telekomunikačním technologiím. České Radiokomunikace i v digitálním vysílání počítají s využitím vysílače Ještěd pro pokrytí Libereckého kraje, který je velmi členitý, řekl mluvčí společnosti Kamil Chalupa.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Ještěd zachováme i po vypnutí analogu, slibují Radiokomunikace

Horský hotel Ještěd je českou stavbou století. Hyperboloid vysoký 94 metrů unikátním způsobem slučuje funkci vysílače, hotelu a restaurace. Veřejnosti slouží od 9. července 1973 a jeho autor Karel Hubáček získal za projekt v roce 1969 Perretovu cenu udělovanou Mezinárodní unií architektů. Porota tehdy uvedla, že dílo vyniká jasností a šťastnou harmonií, s níž se pojí s okolní krajinou. Odborníky i laiky dodnes upoutává způsob, jakým budova dotváří siluetu 1012 metrů vysoké hory.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).