Hlavní navigace

ČT 1 na Štědrý den rekordní, Nova zaostala u mladších diváků o 10 procentních bodů

25. 12. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 5 POŘADŮ ZA KAŽDÝ KANÁL – Premiérová pohádka Duch nad zlato byla silně nadprůměrná. Od 19 hodin si ji pustilo přes dva miliony diváků a měla podíl na publiku 53 %.

Jednička s podílem u diváků 15+ přes 36 %

Rekordní byl pro Českou televizi, respektive její první program, Štědrý den. U diváků starších 15 let dosáhla stanice celodenní podíl na publiku (share) 36,14 %, v prime time dokonce 38,96 %. Nova měla v této cílové skupině v úterý 22,01 %, večer pak 25,83 %. Jednička ale nebodovala jen u starších diváků. Novu porazila i v její cílové skupině 15–54 let. Zatímco Nova měla podíl 25,3 % a v prime time 27,95 %, stanice ČT 1 vykázala hodnoty 35,01 % a 38,22 %. O absolutním vítězi Štědrého dne tak není pochyb. Jednička u mladších diváků zvítězila nad Novou o téměř 10 % bodů.

PONDĚLNÍ DATA: ČT 1 v pondělí večer nad Novou, Anděl Páně porazil princeznu Jasněnku a létajícího ševce

Podle očekávání se stala nejsledovanějším pořadem premiérová pohádka Duch nad zlato, kterou Jednička nasadila od 19 hodin. Vidělo ji 2,214 milionu diváků (share 53,08 %). Zájem byl u ni i u mladšího publika, kde dosáhla podílu necelých 51 %. O úspěchu štědrodenního schématu České televize svědčí i fakt, že osm z deseti nejsledovanějších pořadů se vysílalo právě na Jedničce. Výjimku tvořily pouze Tři oříšky pro Popelku a Slavnosti sněženek. Pohádku si na Nově nenechal ujít 1,634 milionu diváků (share 35,09 %, podíl u mladších diváků 36,81 %), českou klasiku pak 906 tisíc diváků (share 24,17 %, 26,32 % v 15–54).

Graf podílu kanálů (24. 12. 2013)
Graf podílu skupin (24. 12. 2013)
Kanály – průměrné podíly (24. 12. 2013)

Na souboj ČT 1 a Novy doplatila Prima

Prima tentokrát nemohla spoléhat na pořekadlo, že když se dva perou, třetí se směje, naopak. K obrazovkám přilákala za celý den 8,35 % publika a nad desetiprocentní hranici se díky hodnotě 11,79 % dostala v prime time pouze u diváků ve věku od 15 do 54 let. Jejím nejsledovanějším pořadem se stala štědrovečerní americká klasika Sám doma. Film si nenechalo ujít 497 tisíc diváků (share 10,97 %). Prima tedy za celý den s žádným pořadem nepřekročila hranici půl milionu diváků. Na Primě Cool byl nejsledovanější film Santa je úchyl se 118 tisíci diváky (share 4,46 %) a rovných 100 tisíc diváků měl Castle na zabití (share 2,11 %) na Primě love.

BRAND24

MINULÝ TÝDEN: Dvojka porazila filmovou klasikou u diváků nad 15 let Hvězdné války na Nově Cinema

O tom, že diváci vyhledávali na Štědrý den jinou formu zábavy, než je zpravodajství, svědčí i sledovanost tematického kanálu ČT 24. Ten dosáhl celodenního podíl pouze 2,1 %. Tady diváci nejvíce sledovali Zprávy ve 12. Nenechalo si je ujít 128 tisíc diváků (share 4,99 %). ČT Sport skončila v celodenním podílu pod 1 % ve všech diváckých skupinách. Na Dvojce dosáhl nejvyššího úspěchu záznam vánočního koncertu Karla Gotta z roku 1996 – 201 tisíc diváků (share 4,75 %). Hrátky s čertem se staly nejúspěšnějším pořadem TV Barrandov. Ujít si je nenechalo 213 tisíc diváků (share 4,89 %). Celodenní podíl stanice byl 4,32 %. Diváky Novy Cinema nejvíce oslovili Páni kluci – 195 tisíc diváků (share 6,5 %; v 15–54 6,99 %).

Top 10 všechny stanice (24. 12. 2013)
Top 5: ČT1 (24. 12. 2013)
Top 5: ČT2 (24. 12. 2013)
Top 5: ČT24 (24. 12. 2013)
Top 5: ČT sport (24. 12. 2013)
Top 5: ČT :D (24. 12. 2013)
Top 5: ČT art (24. 12. 2013)
Top 5: Nova (24. 12. 2013)
Top 5: Nova Cinema (24. 12. 2013)
Top 5: FANDA (24. 12. 2013)
Top 5: SMÍCHOV (24. 12. 2013)
Top 5: TELKA (24. 12. 2013)
Top 5: Prima family (24. 12. 2013)
Top 5: Prima COOL (24. 12. 2013)
Top 5: Prima love (24. 12. 2013)
Top 5: Prima ZOOM (24. 12. 2013)
Top 5: TV Barrandov (24. 12. 2013)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).