O tom, že hybridní vysílání není jen pomyslným výkřikem do tmy a technologií, po níž za několik let pomyslně neštěkne ani pes, mohla tento týden přesvědčit přítomné na konferenci Innovation Day řada řečníků. Rychlý průlet (nejen) Evropou ve využívání této technologie přinesla přítomným zejména prezentace zahraničního řečníka Patricka Rabu ze společnosti httv. Ten jako lídra technologie představil pochopitelně Německo, které sází na pokrytí digitální televizí zejména u satelitu a kabelu. Z deseti procent je zde naopak v minoritě DVB-T. Ve své prezentaci se Rabu věnoval z pohledu technologií i méně známým zemím.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Šéf Nových médií ČT: Vysílatelé by měli využít hybridní vysílání pro doplňkové služby
Využití hybridní televize na našem trhu prezentoval Petr Németh, z jehož výstupu už jsme některá data prezentovali. Jeho přednáška obsahovala ale i řadu dalších informací, které si mohou naši čtenáři v klidu prostudovat prostřednictvím připojené prezentace. Jako jeden z průkopníků technologie HbbTV na našem trhu se představila hudební televize Óčko. Technický ředitel Lukáš Hnilička informoval, že diváci si doposud díky hybridnímu vysílání zobrazili před 29 milionů stránek a zaznamenali 20 milionů návštěv. Óčko doposud zaevidovalo 1,3 milionu unikátních návštěvníků hybridní televize.
Přehled vystupujících a jejich prezentace:
- Patrick Rabu, httv (prezentace)
- Pawel Tutka, hybra.tv (prezentace)
- Martin Gebauer, České Radiokomunikace (prezentace)
- Lukáš Hnilička, Óčko (prezentace)
- Petr Németrh, České Radiokomunikace (prezentace)
- Robert Mitka, České Radiokomunikace (prezentace)
- Tomáš Bičík, Nielsen Admosphere (prezentace)