Hlavní navigace

Hurvínka ve filmu 3D by měla koprodukovat Česká televize, říká jeho producent

11. 5. 2010
Doba čtení: 19 minut

Sdílet

 Autor: 115393
3. června bude mít v českých kinech premiéru nový český stereoskopický film Hurvínek na scéně. Společnost Rolling Pictures natočila představení divadla Spejbla a Hurvínka, ale ještě předtím začala pracovat na celovečerním animovaném „Hurvínkovi ve filmu 3D“, jenž se má v kinech objevit za dva roky. „Vyjednáváme s několika zahraničními koproducenty. Je to velký projekt, takže se nechceme unáhlit,“ říká v rozhovoru pro server DigiZone.cz výkonný ředitel studia Martin Kotík. Firma plánuje také nový cyklus večerníčků s Hurvínkem.

Jak jste vlastně přišli na to, že budete natáčet Hurvínka v 3D?

Delší dobu jsme uvažovali o tom, že bychom udělali rodinný animovaný film. Měl to být počítačem animovaný snímek a hledali jsme pro něj vhodný námět, charaktery, a zároveň jsme chtěli, aby to bylo něco dlouhodobějšího. Výroba animovaných filmů je nesmírně dlouhá a finančně náročná, proto jsme potřebovali námět, který by takový projekt unesl.

Martin Kotík - 7

Když jste uvažovali o vlastním animovaném filmu pro děti, mysleli jste původně na 2D, nebo hned na 3D produkci?

Postupně, jak jsme se začali orientovat v problematice tvorby animovaných filmů, jsme zjišťovali, že pokud začneme vyrábět něco, co by se mělo do kin dostat za tři roky, musí to být stereoskopické. Jinak by naše úsilí i náklady vložené do takového projektu nestály za to. Do doby, než jsme začali s Hurvínkem, naše produkce stála na hraných filmech a seriálech.

Připravujete hned dva 3D filmy s Hurvínkem. První bude Hurvínek na scéně, to je záznam divadelního představení, druhý je animovaný Hurvínek ve filmu. Bylo těžké se domluvit s Helenou Štáchovou, majitelkou autorských práv k Hurvínkovi?

Nejdříve jsme začali připravovat animovaný, počítačem zpracovaný stereoskopický film. Po roce testů a vývoje jsme úplně samovolně dospěli k tomu, že bychom mohli udělat stereoskopický loutkový film. Rok předtím by nás to ani nenapadlo. Hurvínek si o to řekl sám, vzniklo to ze spolupráce, kterou jsme během toho roku navázali s Divadlem Spejbla a Hurvínka. Každým měsícem je tato spolupráce hlubší a hlubší.

Můžete dojít tak daleko, že by z této spolupráce mohly vzniknout nové večerníčky se Spejblem a Hurvínkem, třeba rovnou v 3D?

Určitě ano. Nejnáročnější a nejdelší na celém projektu animovaného Hurvínka bylo převést design loutek do 3D figur. I na evropské poměry jsme to dělali luxusně dlouho. V debatách se zahraničními producenty jsme nenarazili na nikoho, kdo by věnoval tvorbě charakterů takovou péči jako my. Náš tým prošel mnohými školeními na tvorbu charakterů v takových studiích, jako je Pixar nebo Dream Works. Jenom příprava a vývoj charakterů nám zabraly rok. A to jsme pracovali systémem, který se uplatňuje v Americe a nikoli v Evropě.

A jaký je rozdíl mezi evropským a americkým systémem tvorby charakterů postav?

Oba se liší v čase a množství lidí, kteří se věnují vývoji charakteru jedné postavy. Kdyby naším cílem nebyl film se Spejblem a Hurvínkem, asi bychom postupovali naprosto standardně, jak je zvykem v Německu, Francii a konec konců i v České republice, a věnovali vývoji charakteru jedné postavy tak dva měsíce. Jenže takovým zrychleným postupem se dá pracovat jen u charakterů, které nikdo nezná a jsou originální. V okamžiku, kdy pracujete s charaktery, které zná celý národ, a nejen ten náš, musíte počítat s určitým očekáváním, které musíte naplnit. Toto očekávání je vzhledem k pověsti Divadla Spejbla a Hurvínka vysoké, proto jsme na vývoji charakteru Spejbla pracovali šest měsíců, a na Hurvínkovi dokonce jedenáct.

A co Mánička? V reportáži pro filmový kanál Nova Cinema jste ji odmítli ukázat, protože na ní stále ještě pracujete.

Ano, na Máničce stále ještě děláme nějaké drobné úpravy. Stříháme jí vlasy do správné délky a děláme jí správný účes. Vyvíjí se stále ještě i kvalita jejích vlasů, proto jsme ji nechtěli ukazovat. Navíc u charakterů, jako je Spejbl a Hurvínek, jsme se snažili o naprosto maximální autentičnost a věrohodnost s originálem. Zatímco u Máničky jsme si s vědomím paní Štáchové dovolili větší posun k 3D designu a k dalším postavám, které se v tom filmu objeví.

Není problém s mimikou obličeje u postaviček, které jsou ve skutečnosti loutkami?

Je to veliký problém.

Jak ho řešíte?

Na mimice charakterů jsme se rozhodli spolupracovat se studiem Sparks, které patří mezi světové špičky a vytváří mimiku charakterů pro Disneyho nebo MGM. V podstatě všichni, kdo mohli vidět výsledek, jsou velice překvapeni, jak skvěle to funguje. Je to proto, že se racionálně snažíme odhadnout naše možnosti a to, co není možné udělat v České republice, zadáváme do zahraničí. Tím pádem je výroba tohoto filmu rozdělena do několika zemí a studií.

Neprodražuje se tím celková cena tohoto filmu?

Naopak, ona se zlevňuje.

Jaký je celkový rozpočet Hurvínka ve filmu, pokud to není tajemstvím?

Předpokládaný rozpočet je sedm milionů euro, ale ještě finalizujeme jednání se zahraničními koproducenty. Přesto, že jde o západní firmy, jsme velmi mile překvapeni, že jsou schopni ten rozpočet snížit.

Jak to?

Jsou to zavedená studia, takže dokáží šetřit na čase, který hraje důležitou roli. Když si vyberete špičkové americké studio, na den práce je dražší než evropské, ale pracuje dvakrát rychleji a v desetkrát vyšší kvalitě, které byste v České republice ani nikde jinde v Evropě nedosáhl. Spoluprací s těmito studii náklady na projekt paradoxně optimalizujeme.

S jakými společnostmi vyjednáváte o zahraniční koprodukci Hurvínka ve filmu 3D?

Převážná většina z nich je z Německa. Na začátku jsme měli trochu obavy, protože poslední velké mezinárodní koprodukce na rodinné filmy, jako byly Chobotničky z druhého parta a další, skončily v druhé polovině osmdesátých let. Nakonec se ukázalo, že jsme se báli zbytečně, takže teď jezdíme po světě a vybíráme si. Usnadňuje nám to i Spejbl s Hurvínkem, kteří jsou známí.

Martin Kotík - 6

Co to je tedy za studia, s kterými jednáte?

Konkrétně v Německu jsou to největší animační studia, která produkují souběžně několik televizních seriálů a animovaných filmů, což je mnohdy víc, než celá animovaná tvorba v České republice. Jsou to partneři, od kterých se můžeme hodně naučit a na rovinu jsme jim řekli, že ačkoli chceme mít ten projekt pod svým vedením, jde o vůbec první tak velkou českou mezinárodní koprodukci v animovaném filmu a tudíž se potřebujeme od nich ledasco přiučit. Museli akceptovat, že oni budou ti zkušenější, což bylo nesmírně těžké, protože na Západě se na nás pořád dívají tak trochu jako na Uzbeky.

Pořád jste nezmínil, která konkrétní studia s vámi jednají o koprodukci. Za totality s českými a slovenskými producenty spolupracovala studia Leo Kircha, například na Včelce Máje. Je jedním z těch potenciálních koproducentů některý z nástupců studií Leo Kircha?

Ne, tato skupina se rozpadla. Největším studiem v Německu na animovanou tvorbu je v tuto chvíli Motion Works. S ním intenzivně vyjednáváme o spolupráci. Vede ho Tony Lesr, uznávaný animátor a guru německého animovaného filmu, který začínal u loutkového filmu a k Hurvínkovi má velice úzký vztah. Pochází z východní části Německa, takže ho zná už třicet let. Neustrnul jako řada klasiků u jednoho stylu natáčení, ale přechází od loutek k dalším technikám a dnes produkuje a režíruje filmy, které v mezinárodních koprodukcích vysoce přesahují rozpočty deset milionů euro. Motion Works dokáže koprodukovat nějaký snímek třeba s deseti teritorii najednou. Umí skvěle vystavit tým s expertů na konkrétní úkoly, a ten tým do sebe skvěle zapadá. Třeba na tvorbu světla a barevnosti si najímají Italy, na jiné věci mají Španěly, na vývoj pohybu zase Asiaty.

Když to tedy shrnu, v současné době žádného zahraničního koproducenta nemáte, ale vyjednáváte s nimi?

Vyjednáváme, ano. Kdybychom chtěli mít za každou cenu co nejdříve koproducenta, už jsme ho mohli mít.

Jaké podmínky si vlastně při takových jednáních kladete? Kam až jste ochotni ustoupit, a co byste už tomu koproducentovi nedovolili?

Nemuseli jsme se tím zatím zabývat, takhle jsme si takovou otázku ani nepokládali. Položili jsme si ji tak, co všechno pro nás bude muset koproducent za svůj podíl na tomto projektu udělat.

A ten podíl koproducenta by měl být jak velký?

Modely jsou různé, museli bychom to brát individuálně a to v tuto chvíli není možné.

Máte stanovený nějaký minimální podíl, který si chcete na celém projektu zachovat vy jako producenti Hurvínka ve filmu 3D?

Náš podílí vyplývá z toho, že tento projekt vyvíjíme. Vůbec nesouvisí s tím, jakého budeme mít zahraničního koproducenta. Z podstaty koprodukcí vyplývá, že vstupu každého z účastníků odpovídá i jeho podíl. Na českém trhu jsme schopni dosáhnout pokrytí jenom určitého podílu na produkci, a z toho jasně vyplývá náš podíl i podíl českých partnerů, kteří do tohoto projektu vstoupili. Náš podíl vyplývá z toho, že jsme producenti, kteří to celé dávají dohromady a obhospodařují ten projekt. Nejsme ale jeho investoři. Spíš záleží na principu, jak se budou zahraniční koproducenti podílet na řízení tohoto projektu…

A taky na tom, jak se potom budete dělit o zisky, ne?

Určitě, ale podíly na ziscích jsou vždycky úměrné vstupům jednotlivých partnerů. Ať si vyberete jakékoli studio v Německu, vezme si úměrně svým vstupům svůj podíl ze zisku. Dokud nebudeme schopni sami pokrýt náklady na celý rozpočet z českého trhu, čehož se asi nikdy nedožiji, musíme se smířit s tím, že se budeme dělit s dalšími. Tak to prostě je.

Získají zahraniční koproducenti vysílací práva pro tento film pro určité teritorium?

Ano, to je princip, na kterém stojí všechny evropské koprodukce.

Hledali jste koproducenty také v České republice? Třeba nějakou televizi? Na vašich dřívějších filmech se podílela Nova

Nikdy jsme naše filmy nekoprodukovali s českými televizemi. Jsme produkce, která si drží filmy pevně ve svých rukou. Každý náš film jsme po dokončení prodali televizím formou licence. Hurvínek ve filmu je první projekt, kde jsme se pro takovou koprodukci rozhodli a v tuto chvíli jsme v hodně pokročilých jednáních s Českou televizí.

Takže se tento film časem objeví na ČT?

Ano.

V kinech má mít premiéru příští rok v létě?

Ne, v roce 2012.

Do televize se tedy dostane dva roky poté? Nebo rok po premiéře v kinech?

Spíše rok poté.

Když se vrátím k Hurvínkovi na scéně 3D, tedy onomu záznamu divadelního představení, který se dostane do kin už příští měsíc, jak jste ho vlastně natáčeli? Měli jste 3D kamery, nebo jste natáčeli v 2D a pak obraz převáděli na 3D?

Ne, nic jsme nepřeváděli, natáčeli jsme ho rovnou v 3D. Měli jsme dva sety stereoskopických kamer, natáčeli jsme ze dvou úhlů, které jsme neustále měnili. Představení bylo speciálně hrané, aranžované a upravené pro toto natáčení, takže není přesné říkat, že jde o záznam divadelního představení. Správně by bylo, kdybyste řekl, že to je zfilmované představení, doplněné o řadu počítačových efektů a triků, které diváci v divadle samozřejmě nikdy neuvidí. Výrazně obohacená je i zvuková složka.

Ty 3D kamery jsou vaše, nebo jste si je pronajali?

Všechny jsme si pronajali, pro natáčení jednoho filmu by nemělo smysl je pořizovat.

Kolik vlastně stojí taková 3D kamera?

Vůbec netuším. Měli jsme je pronajaté za speciálních podmínek, protože se tato technika poprvé v České republice testovala, takže to nebyl komerční pronájem. Nejprve jsme pouze zkoušeli tyto stereoskopické kamery a když jsme viděli, že testy dopadly skvěle, rozhodli jsme se společně s pronajímateli techniky, že natočíme celý stereoskopický loutkový film. Dohodli jsme se s paní Štáchovou a Divadlem Spejbla a Hurvínka, že pro nás sehrají a upraví speciální představení. O stereoskopii jsme se původně zajímali kvůli počítačové animaci, ne z hlediska hraného filmu. Nakonec jsme ale natočili reálně hraný film, byť s loutkami.

Martin Kotík - 1

Bylo těžké se přeorientovat z natáčení v 2D na natáčení v 3D?

Byla to velká změna. Dozvěděli jsme se spoustu nových věcí. Teprve po natáčení jsem se dozvěděl, jak neuvěřitelné štěstí jsme měli, že to všechno klaplo. Spoustu informací o natáčení v 3D jsem si totiž nastudoval až zpětně. Protože jsme na natáčení najímali externí firmu, bral jsem ho stejně jako jakékoli jiné natáčení a o úskalí natáčení v 3D jsem se dozvídal až později. Třeba to, že při natáčení hraných filmů v 3D bývají extrémní problémy, a proto ty hrané zatím zaostávají za 3D animovanou produkcí.

Čím to je?

U hraných filmů stačí, aby se herec pootočil a popošel o tři metry, a už máte problém. Najednou vám může vyjít z obrazu, vypadnout z plátna nebo z prostoru, v němž se má pohybovat. Musí se hýbat s pozadím i rekvizitami, prostředí na sebe musí navazovat. Takové problémy u relativně malých loutek nejsou, takže jsme nemuseli pětinásobně zvyšovat náklady na natáčení, což je běžné u hraných 3D filmů s živými herci. Hurvínka na scéně jsme natočili za běžný počet natáčecích dnů jako normální film, a přitom byl stereoskopický.

Kdy jste s natáčením vlastně začali?

Letos v lednu. Dřív to nebylo možné, protože Divadlo Spejbla a Hurvínka je přes Vánoce extrémně vytížené, bývá vyprodané čtvrt roku dopředu. Hrají na dvou scénách najednou, zároveň v České republice a v Německu, takže nebyl nikdo, kdo by s námi na tom filmu mohl spolupracovat. V lednu si lidé z divadla chtěli oddechnout a měnila se vánoční představení na nová, premiérová. A to byla ta doba, kdy se divadlo přestavovalo a kdy jsme se tam mohli zabydlet s kamerami a natáčet.

Jak se potom lišilo zpracování natočeného materiálu od zpracování klasicky natočeného filmu v 2D?

Bylo to velice zajímavé, protože od okamžiku, kdy je takový 3D film natočený, se postupuje stejně jako u počítačově animovaného filmu. Je to vlastně kombinace obojího, což pro nás bylo ideální, protože jsme se dvanáct let věnovali pouze hraným filmům (Rolling pictures produkovala například filmy Pánská jízda, Všechno nejlepší a Vy nám taky, šéfe!, pozn. red.) a před rokem jsme se vrhli i na animované. Najednou jsme dělali 3D film, který byl hraný, což je náš denní chléb, a zpracovával se jako animovaný, na což jsme už byli připraveni a vybaveni. Horší to bylo s testy. Když si zkoušíte nějaké postavičky v 2D verzi, nemusíte si je testovat ve 4K nebo 2K rozlišení, stačí i menší. Je to relativně rychlé. Tady jsme točili ve 4K, výstup je v 2K, a objem dat je mnohasettisíckrát větší, protože si musíte každý milimetr vynásobit do prostoru. Je to ohromný rozdíl, jako mezi metrem čtverečním a krychlovým. Práci, kterou jsme v 2D měli hotovou za deset minut, jsme dělali šest hodin.

Máte na takové zpracování vůbec kapacity?

Nemáme, spolupracujeme s externími studii, která v podstatě musela všechno ostatní zastavit a celou kapacitu věnovala na finální vyrendrování jedné části tohoto filmu. Děláme ho po kouscích, po určitých sekvencích. Musíme je neustále kontrolovat. Střih takového filmu ve velmi náročný, protože se musí znovu vymýšlet. Střih, který se používá u 2D filmů, u 3D filmů nefunguje. Postavy mají jinou perspektivu a musíte si hlídat i všechno v pozadí i popředí, samotné prostředí… Člověk je z toho zmatený. Musíte postavy vodit na určité místo, z něhož v té samé hloubce přirozeně navážou na pohyb a přejdou do jiného prostředí. Nedá se to stříhat rychle.

Tempo střihu se časem asi bude zrychlovat, ale teď jsme u 3D filmů v takovém bodě, jako když se dřív natáčely 2D filmy a lidem v kině nevadilo, že se dvě nebo tři minuty dívali na jedoucí vlak nebo dělníky, jak jdou z práce. Je to nová škola střihu. Každý střih se musí kontrolovat, což u 2D filmů nebylo. Tam se kontrolovala třeba dvacetiminutová sekvence. Vždycky jsme si ji pustili a říkali si, jestli děj táhne nebo ne, a co případně změníme. U 3D filmu si musíte pustit každé dva záběry za sebou, abyste zjistil, zda je vůbec technicky můžete dát k sobě. A zda lze takhle vyprávět děj.

Na kulatém stolu DigiZone.cz koncem dubna v Praze jste říkal, že vám výroba minutového traileru Hurvínka 3D pro kina trvala dva týdny.

Jenom než se takový trailer vyexportuje na disk, trvá to šest hodin. A to trvá pouhou minutu. Z disku se pak obsah zmasteruje a rozesílá na fleškách do kin. To už je v pohodě.

Hurvínek na scéně 3D má premiéru 3. června, je tedy celý film kompletně hotový? Nebo ho ještě doděláváte?

Tento týden ho budeme schvalovat a pak se bude masterovat a finalizovat. Deset dní se to bude celé jenom počítat. Než se celá hodina filmu zmasteruje, schválíme ho v nezmasterované verzi, na to budeme mít speciální projekci, která nejde z klasické filmové promítačky, ale ze speciální technologie, která nám umožní nahlížet do otevřeného souboru. Jakmile film schválíme, necháme k němu dodělat úvodní a závěrečné titulky a dáme to zmasterovat. A to bude trvat dalších deset dní a všichni se budeme potit až na zádech, aby nedošlo k žádným komplikacím, abychom to stihli tak, jak to má být.

Letos chcete uvést na předvánoční trh disky s Hurvínkem na scéně, a to jak v 2D, tak v 3D verzi. Očekáváte velký zájem o 3D verze? Letos se sice začaly v České republice prodávat 3D televizory, ale bude je mít jen minimum diváků.

Letos ty prodeje asi nějak extra velké nebudou.

Kolik si necháte vyrobit 3D disků – oproti 2D? Máte nějakou představu?

Vůbec ne, počkáme. Nemusíme spěchat, výroba je relativně rychlá, oproti samotnému filmu se to nedá vůbec porovnávat. Všechno k tomu budeme mít připravené, ale rozhodnutí, kolik necháme vylisovat kusů, asi necháme na srpen. Uvidíme, jak se vyvine situace. Nicméně z mého laického pohledu si myslím, že 2D verze budou výrazně převažovat nad 3D verzemi. Disky ale budeme prodávat společně v jednom balíčku. Lidé si budou muset koupit oboje.

Takže nebude možné si levněji koupit jen 2D disk?

Ne, koupí si prostě oboje a oboje také zaplatí.

Dá se už říct, kolik bude takový balíček stát?

To taky ještě nevíme. Máme nějakou představu. Cena rozhodně nebude nízká. Bude to drahé.

Martin Kotík - 5

Nebojíte se, že když cena bude vysoká a zájemce si bude muset zároveň s 2D diskem koupit i 3D, že si tím při prodeji spíš uškodíte? Většina lidí si stejně bude moci na svém televizoru pustit pouze 2D verzi. Proč by si měli kupovat dva disky, když využijí jen jeden?

Když je nebudou chtít, tak si je nekoupí. Ale budou-li Hurvínka chtít, tak ho koupí a vzhledem k tomu, že to je první celovečerní film s ním, a bude ve vánočním balení, chci vidět babičku nebo dědečka, kteří ho nekoupí jenom proto, že je v tom balení navíc 3D disk. Nedovedu si to představit.

Tak hlavně aby na to měli, z důchodu…

Šetřil jste někdy na svých dětech při nákupu vánočních dárků? Asi ne. Nehledě na krizi, prodej hraček neustále stoupá. Nevidím jediný důvod, proč bychom neměli prodávat 2D a 3D disky s Hurvínkem najednou v jednom balení. Myslím si, že to není jenom o 3D, ale o samotném Hurvínkovi.

Má Hurvínek na scéně 3D také nějakého koproducenta?

Ano, má. Jsou to AV Media, kteří nám poskytli 3D technologii.

Česká televize se na něm nepodílí?

Ne, to je samostatný projekt.

Chystáte se Hurvínka na scéně prodat některé z českých televizí?

Určitě, ale zatím o tom nejednáme, bylo by to předčasné. Prostě uvidíme, je to první 3D český film, první celovečerní Hurvínek v kinech, takže jednat s televizemi měsíc před premiérou bych nepovažoval za moudré.

Jakou budoucnost dáváte 3D televiznímu vysílání? Na trhu už jsou sice 3D televizory, ale zatím žádná česká televize v 3D nevysílá a podle jejích vyjádření se k tomu ani v nejbližší době nechystají.

Nikdo v Evropě, alespoň co mám zprávy, se nechystá vysílat v 3D. Alespoň ne na kontinentu.

Eurosport ano, bude v 3D přenášet tenisový Rolland Garros z Paříže.

To ano, ale myslel jsem mainstreamovou televizi typu nejsledovanějších českých programů. Je velice dobře, že se 3D televizory prodávají, protože lidi si budou mít na čem pustit našeho Hurvínka. To každopádně stojí za to.

Ale s Hurvínkem si asi nevystačí.

S Hurvínkem ne, i když byste se divil, kolikrát se děti dívají dokolečka na jeden a ten samý film. Na Blu-ray discích se už dá koupit určitá sada 3D filmů a díky 3D převaděči se začíná do stereoskopické podoby převádět i určitá část filmového archivu. Američani na tom už pracují, takže si dokážu představit, že to nebude televizní vysílání, ale filmy jako takové, kvůli kterým si lidé budou pouštět 3D televizi. Dříve si také kupovali domů zvykové systémy 5.1, aniž by v něm nějaká televize vysílala. Kupovali si je proto, že chtěli z DVD slyšet zvuk 5.1. Takových technicky orientovaných spotřebitelů a filmových fanoušků není málo. Samozřejmě ve vztahu k televiznímu vysílání je to podle mne i velmi předčasné.

Takže produkce 3D televizních pořadů není a nebude na pořadu dne?

V době, kdy televizím klesají příjmy a škrtají seriály, které měly naplánované, respektive pozastavují jejich výrobu, dokud k nim nebudou mít nasmlouvanou reklamu a tedy i jistotu, že se jim jejich výroba zaplatí, přijít s tím, že jim budeme dělat 3D pořad za pětinásobné náklady, je nesmysl. Zvlášť když penetrace 3D televizí bude asi 0,3 procenta. Bylo by to super, ale my jsme trh, který je vždycky o několik let pozadu, protože jsme chudí a musíme počkat, až to nastartují bohaté trhy. Od nich pak můžeme něco převzít. Nejsme těmi, kdo by ukazovat cestu a táhnul vývoj, a to se netýká jen médií.

Chcete se v rámci vaší společnosti Rolling Pictures do budoucna orientovat výhradně na 3D filmovou produkci, nebo budete dál točit i hrané 2D filmy?

Co se týče hraných filmů, soustřeďujeme se na mainstreamové konverzační situační komedie. Neděláme žádná historická dramata a velkofilmy, založené na nějaké složité epice nebo na nějakém komplikovaném zpracování, žádné strhující příběhy. Pro naše zaměření využijeme 3D spíše pro animované a rodinné záležitosti. Společně s filmem o Spejblovi a Hurvínkovi bychom ale chtěli natočit novou řadu večerníčků a možná, že to bude už v době, tedy po roce 2012, kdy už bude přirozené, že ho natočíme stereoskopicky. U hrané tvorby by to ale bylo absolutně zbytečné. Stejně tak celá Amerika nepřechází na 3D, třeba pro komedie Woodyho Allena je to naprosto zbytečné. Na to, co chce svými filmy sdělit, třetí prostor nepotřebuje.

Budete mít vůbec čas vedle 3D animované produkce čas točit ještě hrané 2D filmy? Co když se ukáže, že Hurvínek na scéně 3D bude tak úspěšný, že se vám vyplatí narychlo natočit další představení v 3D a vyrobit další disk? Co když to bude lepší byznys než normální filmy?

To by bylo velice překvapující, a určitě by nás to donutilo se nad tím zamyslet, ale v tuto chvíli to považujeme za tak nereálné, že nemáme na podobné úvahy čas. Neuvažujeme o tom, že bychom pokračovali v dalších dílech loutkového Hurvínka. Bereme to jen jako určitou zajímavost.

Je to vaše natáčení v 3D sázka do loterie a podle toho, jak to dopadne, tak se rozhodnete, zda v 3D produkci pokračovat nebo ne?

Určitě budeme v 3D produkci pokračovat, ale v tuto chvíli víme jenom to, že to nebudou hrané české filmy.

Martin Kotík - 8

Čili výhradně animace?

Ano. V oblasti animace nepočítáme s tím, že bychom dělali cokoli jiného než stereoskopické fil­my.

Když se chystáte produkovat 3D disky s Hurvínkem, máte doma 3D televizor?

Nemám a ani neplánuji mít. Bude mi stačit v práci. Mám dvě malé děti a to by nedělalo dobrotu. Myslím, že je na to ještě příliš brzy. Navíc já obecně děti vůbec nevedu ke sledování televize. Upřednostňuji úplně jiný typ trávení volného času. Děti mají přesně stanovené limity, kolik minut denně se můžou dívat na televizi. Tenhle svět nám nabízí tolik zajímavějších věcí, než se koukat na nějakou fikci, nebo na zprostředkované zážitky v televizi, že to nepatří mezi mé priority. Je to moje práce, ale ve volném čase dávám přednost úplně něčemu jinému.

Takže na Hurvínka 3D se půjdete podívat spíš do kina?

BRAND24

Ano, se starší dcerou určitě. Minulý týden jsme byli na premiéře Garfielda 3D a viděla už i reklamy na Hurvínka 3D. Už se hrozně těší, takže ji o ten zážitek nemůžu připravit. Ale co se týče televize… Do kina ji vodím rád, ale s televizí nakládáme velice opatrně.

Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Půjdete na Hurvínka 3D do kina?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).