Hlavní navigace

Hlavní kanál Novy skokanem minulého týdne, letos potřetí v celodenním podílu nad 26%

26. 11. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY A TABULKY – Prima pokračuje v silném meziročním poklesu, její hlavní kanál se pohybuje o víc než pět procentních bodů níže než loni touto dobou

Mezitýdenní vývoj (vs. 46. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Největší růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let minulý týden vykázal hlavní kanál Novy, který teprve potřetí v letošním roce v týdenních číslech pokořil hranici 26 procent. Minulý týden vykázal podíl 26,03 procenta, což bylo o 1,58 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Jde o druhou nejvyšší týdenní hodnotu hlavního kanálu Novy za letošní rok. Významný růst o 0,98 procentního bodu na hodnotu 16,52 procenta vykázala i ČT 1. Naopak největší pokles potkal stanici ČT Sport, která se po mimořádně sledovaném Davis cupu z předminulého týdne vrátila do normálu: klesla o 3,09 procentního bodu na podíl 1,54 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku nad 15 let si minulý týden nejlépe vedla skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 34,09 procenta publika, což bylo o 2,18 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Pozici dvojky na trhu si i přes pokles o 2,23 procentního bodu udržela Česká televize, která vykázala kumulovaný podíl 27,77 procenta. Skupina Prima zůstala třetí s podílem 22,01 procenta, ale oproti předminulému týdnu si mírně polepšila – konkrétně o 0,32 procentního bodu, na čemž se nejvíce podílel její hlavní kanál.

Top 10 všechny stanice (47. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou se obchodně i programově soustředí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšil opět hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu na publiku rostl dokonce o 3,27 procentního bodu na hodnotu 28,83 procenta a významně tak kompenzoval mezitýdenní pokles Novy Cinemy u této divácké kategorie (pohoršila si o 0,79 procentního bodu na hodnotu 5,65 procenta). Největší pokles z jednotlivých televizních stanic ale vykázal stejně jako v kategorii D15+ kanál ČT Sport, který v porovnání s předminulým týdnem klesl o 3,57 procentního bodu na podíl 1,79 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Davis cup udělal z ČT Sport skokana předminulého týdne. Nejvíc klesala ČT 1

Rovněž ve srovnání souhrnných celodenních podílů televizních skupin si v kategorii diváků od 15 do 54 let nejlépe vedla Nova Group, která oslovila v průměru 39,33 procenta publika. To je o 2,63 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Na pozici dvojky na trhu se vyhoupla skupina Prima, která si polepšila o 0,32 procentního bodu na podíl 21,99 procenta. Česká televize zůstala těsně třetí, když vykázala souhrnný podíl 21,85 procenta – o 3,22 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu. Na tomto poklesu se nejvíce podílel sportovní kanál ČT, respektive fakt, že minulý týden už nepokračoval vítězný Davis cup, v jehož finále čeští tenisté porazili Srby.

Kanály – průměrné podíly (47. týden 2013)
Graf podílu kanálů (47. týden 2013)
Graf podílu skupin (47. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 47. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním porovnání s 47. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nad 15 let nejvíce polepšil Fanda. Tematický kanál Novy rostl o 0,48 procentního bodu na hodnotu 1,68 procenta. Ještě větší růst vykázaly „ostatní“ neměřené televize, jejichž balík si polepšil o 0,94 procentního bodu na podíl 9,48 procenta. Nejvíc se na tomto růstu podepsala Šlágr TV, která zůstává vyřazena ze skupiny Atmedia a Asociace televizních organizací (ATO) nezveřejňuje její individuální data sledovanosti. Přesto rostl i podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia, a to o 0,58 procentního bodu na 2,49 procenta. Největší meziroční pokles vykázal opět hlavní kanál Primy – o 5,57 procentního bodu na hodnotu 14,22 procenta.

Pohledem meziročního vývoje souhrnných celodenních podílů jednotlivých televizních skupin si oproti loňskému 47. týdnu nejvíce polepšila skupina Nova, která rostla o 3,11 procentního bodu na hodnotu 34,09 procenta. Ostatní dvě velké televizní skupiny klesaly. Česká televize si meziročně pohoršila o 0,12 procentního bodu na podíl 27,77 procenta, a to i přes to, že letos už do tohoto čísla zahrnovala dva nové programy ČT :DČT art. Skupina Prima klesla ještě výrazněji: o 3,72 procentního bodu na hodnotu 22,01 procenta. Také v jejím případě pokles nezvrátil nový kanál Prima Zoom, protože meziroční pokles hlavní stanice Primy byl výrazně vyšší.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila Prima love, která stoupla o 0,54 procentního bodu na hodnotu 3,22 procenta. Ještě větší růst, o 0,79 procentního bodu na hodnotu 3,47 procenta, vykázaly stanice zastupované agenturou Atmedia. Naopak největší meziroční pokles v této divácké kategorii připadnul opět hlavnímu kanálu Primy, který si pohoršil o 5,79 procentního bodu na hodnotu 11,38 procenta. Významně klesala i TV Barrandov (o 1,30 procentního bodu na podíl 3,49 procenta) a ČT 2 (o 0,90 procentního bodu na hodnotu 3,18 procenta).

Z meziročního srovnání souhrrných celodenních podílů největších televizních skupin vyšla nejlépe Nova Group, která si oproti 47. týdnu 2012 polepšila o 4,02 procentního bodu na hodnotu 39,33 procenta. Mírný nárůst zaznamenala i Česká televize, které se podařilo polepšit o 0,24 procentního bodu na podíl 21,85 procenta. Výrazný pokles oproti tomu potkal skupinu Prima, která si meziročně v této kategorii pohoršila o 3,90 procentního bodu na hodnotu 21,99 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).