Hlavní navigace

Filmové ceny Český lev mají na kahánku. Možná se budou muset přejmenovat

31. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Členové České filmové a televizní akademie požadují výběrové řízení na organizátora každoročního udělování Českých lvů. S tím nesouhlasí jejich producent Petr Vachler.

Dlouhodobá kritika úrovně udělování filmových cen Český lev ze strany generálního ředitele České televize Petra Dvořáka vnesla rozkol mezi členy České filmové a televizní asociace (ČFTA) a producenta Českých lvů Petra Vachlera. Šéf ČT od svého předloňského nástupu do funkce požaduje větší kontrolu nad scénářem slavnostního večera předávání Českých lvů, který každoročně živě přenáší program ČT 1. Vachler ale výraznější zásahy do konceptu Českých lvů odmítal a ČT hrozila, že předávání filmových cen nebude vysílat.

K TÉMATU: Petr Dvořák chce změnit dramaturgii Českých lvů, ČT už neodvysílá nominační večer

Akademici z ČFTA se postoje Kavčích hor natolik zalekli, že požadují, aby se na producenta a organizoátora udělování Českých lvů vypisovalo výběrové řízení. Petr Vachler, který České lvy vymyslel a od roku 1993 udělování cen pořádá, je ale majitelem ochranné známky a nehodlá se jí vzdát. Podle informací serveru DigiZone.cz členům ČFTA sdělil, že si tuto známku cení na 25 milionů korun. Reálně tak hrozí, že se filmové ceny ČFTA budou muset přejmenovat, případně že vzniknou dvojí ceny – jedny Vachlerovy pod názvem Český lev a druhé, oficiální pod taktovkou ČFTA, jejichž udělování bude přenášet ČT.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Televizní ceny Elsa letos nebudou. ČT chce, aby byly kvalitní jako Emmy

Česká televize od nástupu Petra Dvořáka postupně ořezávala spolupráci s Petrem Vachlerem, který kromě Českého lva pořádal i televizní ceny Elsa. Ty Dvořák odmítnul v ČT vysílat a již několik let proto nebyly udělovány. ČT navíc přestala živě vysílat nominační večer Českých lvů. Dvořákovi se totiž nelíbilo, že ČT zajišťovala na vlastní náklady přenos, v němž se potom nekontrolovaně objevovala loga různých sponzorů a docházelo ke skryté či zjevné reklamě na konkrétní firmy a výrobky.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).