Hlavní navigace

Do tendru na peoplemetry od Novy a Médey se přihlásili dva zájemci

7. 9. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Sdružení pro měření sledovanosti dnes uzavřelo přihlášky do výběrového řízení na provozovatele druhých peoplemetrů v Česku. Účastníky neprozradilo.

Dvě společnosti se přihlásily do výběrového řízení Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) na realizátora elektronického měření sledovanosti českých televizí, které bude konkurenční vůči nynějším peoplemetrům Asociace televizních organizací (ATO). SPMS to dnes oznámilo prostřednictvím tiskové zprávy, kterou médiím rozeslal ředitel komunikace a PR televize Nova Josef Koukolíček. Právě Nova je společně s největší tuzemskou mediální agenturou Médea jediným známým členem SPMS.

K TÉMATU: Nova vybere „svého“ provozovatele peoplemetrů později, až 7. září

„Dnes vypršela lhůta pro podání nabídek ve výběrovém řízení na provozovatele elektronického měření sledovanosti televizního vysílání v České republice, které organizuje SPMS. SPMS tak dnes v souladu s podmínkami výběrového řízení dokončilo přijímání nabídek v tomto výběrovém řízení. Ve stanoveném termínu obdrželo SPMS dvě nabídky, které nyní budou předloženy hodnotící komisi k vyhodnocení. Na základě doporučení výběrové komise bude v průběhu několika následujících týdnů určen rozhodnutím orgánu SPMS vítěz výběrového řízení,” uvedlo sdružení.

ČTĚTE TAKÉ: Nova chce vybrat vlastního provozovatele peoplemetrů do konce srpna

Účast v tendru již dříve potvrdila agentura GfK Czech, druhým účastníkem tendru by podle informací serveru MediaGuru.cz mohla být agentura AC Nielsen. Ta byla loni vyřazena z obdobného tendru ATO kvůli nesplnění podmínek v zadávací dokumentaci, stejně jako další dva zájemci. ATO poté rozhodovala o nabídce jediné společnosti, nynějšího realizátora měření, společnosti Mediaresearch. I když Nova jako jeden ze čtyř řádných členů požadovala tendr ATO zrušit a vypsat nový, ostatní tři členové asociace nakonec rozhodli o vítězství Mediaresearch.

NAPSALI JSME: Nova chce vlastního poskytovatele peoplemetrových dat. Vypsala tendr

BRAND24

Nova, jejímž favoritem v tendru ATO měla být podle médií agentura AC Nielsen, poté zahájila přípravy na vznik nového měření sledovanosti televizí a společně s agenturou Médea založila SPMS. O členství v tomto sdružení se zajímají i další televize, podmínky členství si vyžádala například Česká televize nebo hudební kanál Óčko. ČT však podle generálního ředitele Petra Dvořáka ani po několika týdnech nedostala od SPMS žádnou odpověď, za jakých podmínek by se mohla stát jeho členem.

SPMS chce zahájit vlastní měření televizní sledovanosti v průběhu příštího roku. Generální ředitel Novy Jan Andruško pro zářijové vydání magazínu Forbes řekl, že televize už nebude usilovat o nový tendr ATO a soustředí se na vlastní měření sledovanosti. Přinejmenším několik měsíců přístího roku ale bude nadále odebírat data sledovanosti od ATO. To by ale mohlo být komplikované, protože Nova jako jediná nepodepsala rozhodnutí ATO, že od ledna příštího roku bude peoplemetry nadále provozovat agentura Mediaresearch a nezavázala se k platbám za odběr dat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).