Hlavní navigace

Dalším tematickým kanálem Novy by mohla být televize pro ženy

22. 9. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
22. 9. 2008

Po sportovním, filmovém a hudebním kanálu by mohla Nova rozjet speciální televizní kanál pro ženy. Hospodářským novinám to v dnešním rozhovoru naznačil Michael Garin, generální ředitel společnosti CME, jíž Nova patří. V zemi s desetimilionovou populací můžete mít tak maximálně kanál pro mladé, což bude MTV, nebo kanál pro ženy, řekl. Právě českou MTV hodlá Nova zprovoznit v prvním pololetí příštího roku. Ženský kanál s pracovním názvem Prima klub zase připravuje televize Prima.

Garin v rozhovoru přiblížil, že to jsou právě vělké televize jako Nova nebo Prima, kdo si může dovolit spouštět tematické kanály, protože už mají dostatek zaměstnanců i vysílací techniku. Je zde jen pár vysílacích společností, které si mohou dovolit mít úzce zaměřené kanály. A důvod je jednoduchý. Když my rozjedeme nový kanál, tak už máme databázi programů, máme lidi, techniku, všechno, uvedl Garin.

Když jsme v Rumunsku rozjížděli kanál Pro Cinema – něco jako v Česku Nova Cinema, nabrali jsme osm nových zaměstnanců, kdybychom stejný kanál rozjížděli v Maďarsku (kde CME nevlastní žádnou televizi, pozn. red.), jako se teď někdo pokouší rozběhnout nové kanály v Česku, potřebovali bychom jich zhruba 75 až 125. Musíte mít lidi do prodeje, potřebujete techniky, redaktory a mnoho dalších, které my už máme, vysvětlil šéf CME.

V České republice také není možné nabízet úzce zaměřené tematické televize, na které lze narazir třeba ve Spojených státech, dodává Garin. Česká populace je velmi malá. Není moc možností, jak ji rozdělit na dostatečně velké skupiny diváků, kteří by uživili reklamu pro daný kanál. V USA máte kanály o vaření, o golfu, o tenisu, extrémních sportech nebo třeba o počasí – 24 hodin denně. A všechny ty kanály se uživí, protože v USA máme přes 300 milionů obyvatel, vysvětluje.

BRAND24

Najít dostatečně silnou cílovou skupinu pro tematické kanály v tuzemsku je podle šéfa CME těžké. Skončíte u deseti lidí, a to už je levnější je pozvat k sobě domů než pro ně dělat televizi, míní. Garin vychází z přesvědčení, že i ten nejúspěšnější digitální kanál dosáhne maximálně tří až pětiprocentní sledovanosti. Předpokládejme, že ne každý divák bude mít set-top-box a ne každý se bude dívat na televizi, takže řekněme, že se v každý okamžik dívá zhruba polovina, tedy asi 1,5 milionu lidí, z toho polovina má dekodér, a z toho by se dívalo pět procent, což je téměř zázrak, počítá Garin.

Vychází mi 37 tisíc domácností a v Česku není zadavatel reklamy, který stojí o oslovení 37 tisíc zákazníků prostřednictvím televize. To už je levnější naložit ty lidi do autobusu, odvézt je na fotbalový stadion a promítat jim to tam na obřích plátnech, konstatuje generální ředitel CME.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).