Hlavní navigace

Čtyřicet procent lidí není motivováno k přechodu na digitální příjem

22. 4. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
22. 4. 2009

Postupné vypínání analogového vysílání programu ČT2 působí jako nejlepší motivace pro přechod na digitální vysílání. Podobně jsou na tom i regiony, kde se brzy úplně vypne analogový příjem. Nelze ale opomíjet fakt, že přibližně 40 procent lidí není vůbec motivováno k tomu, aby přešlo na digitální příjem. Tito lidé budou přecházet z analogu jen proto, že musí.

V terestrickém vysílání jde o nucený proces, který je daný vyčerpaností frekvenčního spektra. Když jsme před několika lety průzkum lidí, co očekávají od digitalizace, tak pro 60% bylo motivací víc programů, jenže pro těch dalších 40 procent toto není motivace, i proto se nemůžeme divit, že k té digitalizaci přistupují jinak,“ říká šéf projektu digitalizace ČT Pavel Hanuš.

Takzvaných „notorických odpůrců“ digitalizace je necelých pět procent, Česká televize se ale v kampani na ně nezaměřuje. „Samotné vypínání ČT2 je v určitém smyslu kampaní, protože se na digitál přechází „střihem“. Většina lidí přechází s nadšením, nějakých 40 procent přejde ale není z toho nadšena, a pak budou zbylé tři procenta, které to budou odmítat,“ dodal.

BRAND24

Vypnutí analogu je nejlepším motivujícím prvkem i podle národního koordinátora Zdeňka Duspivu. „Určitě bude nějaké procento lidí, kteří do vypnutí analogu svůj přechod na digitál nevyřeší. I samotné vypnutí je tedy účinná motivace. Jenže je tady i určitá nedůvěra k tomu procesu, a to kvůli objektivnímu či subjektivnímu spochybňování. Ukázalo se to i na Domažlicku, kde termín vypnutí byl variabilní a závisel na dohodě, a tam se ukázalo že část lidí si přechod nechávala na poslední chvíli,“ uvedl Duspiva.

Významným motivujícím prvkem však jsou i ti, kdo už přešli na digitál a jsou spokojení. Můžou svou spokojenost přenášet „tichou poštou“ a motivovat k přechodu na digitál i své známé a blízké. „Projekty v rámci státní kampaně k digitalizaci budou pokračovat i po vypnutí analogu po určitou dobu. Není to tak, že by lidé zůstali bez informací. Domluvili jsme se s ČT, že po vypnutí analogového Žižkova bude na obrazovkách přibližně 14 dní informace o tom, že došlo k vypnutí, a jednáme o tom i s Novou a Primou.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).