Až si zase bude Česká televize stěžovat na to, že koncesionáři nedostatečně oceňují její nezastupitelnou roli na televizním trhu, měla by se nad sebou nejdřív zamyslet. Kampaň proti neplatičům televizního poplatku, kterou nyní externě najatá agentura zaměřila na provozovatele veřejných pohostinství a speciálně na ty, co sice mají v provozovně televizor, ale evidentně nefunkční a pouze jako dekoraci, je to poslední, co by člověk od veřejnoprávní televize očekával.
Zákon sice říká, že podnikatelé mají platit televizní poplatek za každý televizní přijímač bez ohledu na to, zda je v daném místě televizní signál nebo zda je televizor funkční, nesmyslné vyžadování plateb za pouhé dekorace ale vrhá na ČT dost špatné světlo. Možná, že si to generální ředitel ČT Jiří Janeček ani neuvědomuje, ale právě takovým chováním na sebe strhává pozornost bulváru, který se poslední dobou zaměřil na jeho příjmy a majetek.
Je fér, když zaměstnanci agentury, které si ČT najala na odhalování neplátců televizního poplatku, odhalí „černé“ diváky. Tedy ty, co televizor mají, sledují, ale neplatí za něj koncesionářský poplatek. Ale posílat je do restaurací, aby si pod záminkou jednoho kafe vyfotili evidentně nefungující televizor a potom po majiteli požadovali pokutu deset tisíc korun, penále, měsíční poplatky a po případném soudu i uhrazení soudních výloh obou stran, je opravdu nechutné.
Zákony se mají dodržovat, ale pokud je zákon nedokonalý nebo špatný, měla by to být právě veřejnoprávní televize, kdo by měl stát na straně občana – diváka. Místo toho se z ČT stává koryto pro externí agentury a najaté právníky. Co na tom, že televize ztrácí kredit. Jiří Janeček je jejím ředitelem už podruhé, potřetí asi kandidovat nebude. Jenže správný ředitel veřejnoprávní televize by měl hledět dál než na horizont svého funkčního období. To se Jiřímu Janečkovi s vymáháním nesmyslných pokut za nefunkční televizory rozhodně nedaří.