Hlavní navigace

ČT 2 minulý týden s podílem 4%, v prime time dokonce porazila Barrandov

1. 6. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
1. 6. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Rekordního podílu na dospělých divácích dosáhnul minulý týden druhý program České televize. Poprvé za letošní rok pokořil v celodenním podílu na trhu hranici čtyř procent a v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dokonce porazil plnoformátovou digitální televizi Barrandov. Dvojka měla téměř stejný podíl na dospělém publiku jako zpravodajský kanál ČT 24 a ve večerních časech byla druhým nejsledovanějším programem veřejnoprávní televize po ČT 1.

ČT 2 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 4,08 procenta dospělého publika, což je o 0,50 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si udržela nadprůměrný podíl 3,86 procenta, kterým porazila zmiňovanou TV Barrandov, ale i Primu Cool. ČT 1 si naopak pohoršila: v celodenních číslech o 0,17 procentního bodu na 14,21 procenta, během prime time pak vykázala průměrný podíl 15,66 procenta. V obou případech ji ale předběhla Prima a na Jedničku tak zbyla pozice trojky na trhu.

Mírnému poklesu se nevyhnul ani zpravodajský kanál ČT 24, který vykázal celodenní průměrný podíl 4,13 procenta. To je o 0,29 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech pak podíl ČT 24 tradičně klesnul, tentokrát na průměrných 2,45 procenta. Naopak nárůst potkal sportovní kanál ČT 4, který si v celodenním podílu polepšil o 0,29 procentního bodu na 2,27 procenta a ve večerních časech vykázal průměrný podíl 2,81 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Skokanem týdne, už podruhé za sebou, je televize Nova. Její hlavní program minulý týden sledovalo po celý den v průměru 33,83 procenta dospělého publika. To je o 0,70 procentního bodu více než minule a vůbec nejvíc za letošní rok. Během prime time tento podíl ještě stoupnul na průměrných 38,66 procenta. Rostla také Nova Cinema, která podruhé v tomto roce překonala hranici pětiprocentního podílu na dospělém publiku. V celodenních číslech dosáhla hodnoty 5,05 procenta, což je o osm setin procentního bodu více než minule. Během prime time však klesla na průměrných 4,90 procenta. Přesto byla výš než Barrandov i ČT 2.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Výraznější pokles se nevyhnul televizi Prima, jejíž hlavní program minulý týden sledovalo po celý den průměrně 17,26 procenta dospělého publika, což je o 0,96 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech Prima ještě klesla na průměrných 16,81 procenta, ale i tak si udržela pozici dvojky na trhu. Mírnému poklesu se nevyhnula ani Prima Cool, která si v celodenních číslech pohoršila o 0,14 procentního bodu na 3,41 procenta a v prime time až na 3,07 procenta. Prima love klesla o devět setin procentního bodu na celodenní podíl 0,68 procenta, ve večerních časech pak na průměrný podíl 0,43 procenta.

BRAND24

Pokles minulý týden zaznamenala také televize Barrandov, kterou po celý den sledovalo v průměru 4,23 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu to je o 0,13 procentního bodu méně. V hlavním vysílacím čase průměrný podíl Barrandova klesl až na hodnotu 3,84 procenta. V celodenních číslech zůstal Barrandov až za Novou Cinema a zůstal na pozici páté nejsledovanější televize v zemi, během prime time ho kromě Novy Cinema předběhla i ČT 2 a odsunula ho na pozici šestky na trhu.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,96 procenta, což je o šest setin procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,38 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,89 procenta, o 0,15 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,13 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).