Hlavní navigace

ČT 1 v předvánočním týdnu raketově rostla, všechny kanály Primy klesaly

26. 12. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY A TABULKY –  Česká televize si jako jediná v souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let polepšila, naopak skupiny Nova a Prima zaznamenaly pokles

Mezitýdenní vývoj (vs. 50. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Neuvěřitelný nárůst celodenního podílu na publiku starším 15 let zaznamenala v minulém týdnu ČT 1. Nejen že se stala „skokanem týdne“, tedy že její podíl rostl nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry, ale dosáhla nejlepší hodnoty od ledna letošního roku: 18,13 procenta. To je o 1,48 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Jedničce pomohla končící StarDance, ale také pohádky, které nahradily Četnické humoresky a Sanitku II. Opačný extrém, tedy největší pokles, potkal Primu Cool, která si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 0,73 procentního bodu na podíl 2,97 procenta. Klesaly ale všechny čtyři kanály skupiny Prima.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si minulý týden nejlépe vedla skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů zaujalo denně v průměru 32,21 procenta publika, což však bylo o 0,28 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Naopak Česká televize na druhé pozici si polepšila o 1,23 procentního bodu na hodnotu 30,34 procenta a začala se blížit výkonu Novy. Skupina Prima si výrazně pohoršila o 1,55 procentního bodu na hodnotu 19,98 procenta, přičemž vedle Primy Cool se na tomto poklesu nejvíce podílel i hlavní kanál Prima.

Top 10 všechny stanice (51. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšila rovněž ČT 1, dokonce více, než v širší skupině dospělých nad 15 let. Její podíl v této kategorie vzrostl o 1,56 procentního bodu na 14,60 procenta. Ani titul „propadáku týdne“ se oproti kategorii D15+ nezměnil: nejvíce minulý týden klesala Prima Cool (o 1,01 procentního bodu na hodnotu 4,53 procenta), a opět to byl větší pokles než v širší cílové skupině dospělého publika nad 15 let. Poměrně významný pokles o 0,37 procentního bodu na hodnotu 1,96 procenta zaznamenala i Prima Zoom.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Skokanem předminulého týdne ČT Sport, meziročně nejvíc posilovala Prima love. Klesala ČT 24

Ani v souhrnných podílech tří největších televizních skupin v zemi se trend oproti širší cílové skupině D15+ příliš nezměnil. Nejúspěšnější byla skupina Nova s kumulovaným podílem 37,44 procenta, která si však v porovnání s předminulým týdnem pohoršila o 0,67 procentního bodu. Druhou pozici obhájila Česká televize, která si jako jediná polepšila, a to o 1,64 procentního bodu na hodnotu 25,15 procenta. Významnější pokles o 1,33 procentního bodu na podíl 19,06 procenta potkal skupinu Prima, o to i přes to, že hlavní kanál si v kategorii 15 až 54 let oproti předminulému týdnu mírně polepšil (zbylé tři ale klesaly).

Kanály – průměrné podíly (51. týden 2013)
Graf podílu kanálů (51. týden 2013)
Graf podílu skupin (51. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 51. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 51. týdnem minulého roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých programů nejvíce polepšila ČT Sport, a to o 0,98 procentního bodu na hodnotu 2,28 procenta. Ještě o něco větší meziroční růst vykázaly televize zastupované agenturou Atmedia. Jejich kumulovaný podíl vzrostl o 1,29 procentního bodu na hodnotu 4,21 procenta. Naopak největší meziroční pokles už tradičně vykázal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 3,08 pocentního bodu na 13,19 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Novy (o 1,94 procentního bodu na hodnotu 24,32 procenta).

Z meziročního srovnání souhrnných podílů tří největších televizních skupin v zemi vyšla nejlépe Česká televize, která také jako jediná stoupala: oproti 51. týdnu loňského roku si polepšila o 1,47 procentního bodu na hodnotu 30,34 procenta. Skupina Nova meziročně klesla o 0,15 procentního bodu na kumulovaný podíl 32,21 procenta (kromě hlavního kanálu Novy se na tom podílela i Nova Cinema, která si pohoršila o 0,76 procentního bodu na hodnotu 3,99 procenta). Největší pokles ale zaznamenala skupina Prima, jež si meziročně pohoršila o 1,90 procentního bodu na 19,98 procenta.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

Rovněž v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila ČT Sport. Její průměrný celodenní podíl v této kategorii vzrostl o 1,18 procentního bodu na hodnotu 2,75 procenta. Poměrně významně rostla i ČT 1, a to o 0,69 procentního bodu na 14,60 procenta. Největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Primy (o 4,70 procentního bodu na hodnotu 10,14 procenta), hodně klesala i Prima Cool (o 1,27 procentního bodu na hodnotu 4,53 procenta) a TV Barrandov (o 1,23 procentního bodu na 3,73 procenta). Téměř o jeden procentní bod klesl i hlavní kanál Novy a o 0,86 procentního bodu shodně ČT 2 a ČT 24.

V porovnání celých televizních skupin meziročně stouply dva ze tří největších televizních domů v Česku. Nejvíce Česká televize, která si u mladšího publika polepšila výrazně víc než u širší cílové skupiny dospělých nad 15 let – konkrétně rostla o 2,39 procentního bodu na hodnotu 25,15 procenta. Rostla také skupina Nova, a to o 1,41 procentního bodu na souhrnný podíl 37,44 procenta. Jako jediná klesala skupina Prima, zato poměrně výrazně: pohoršila si o 3,79 procentního bodu na hodnotu 19,06 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2013)
Tabulka týdenních podílů kanálů (2013)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).