Hlavní navigace

ČT 1 už měsíc ztrácí diváky na úkor ČT 2, posiluje televize Prima

20. 3. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
20. 3. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Prvnímu programu České televize se už čtvrtý týden po sobě nepodařilo v celodenním podílu na dospělém publiku pokořit hranici 20 procent. Minulý týden sice podíl ČT 1 mírně stoupnul z 19,71 na 19,82 procenta, od Mistrovství světa v klasickém lyžování v Liberci se ale Jednička drží pod dvacetiprocentní hranicí. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla ČT 1 v minulém týdnu průměrného podílu 21,48 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 11. týden 2008 (PDF, 23kB)

Naopak ČT 2 si drží od libereckého šampionátu nadprůměrná čísla sledovanosti. Minulý týden Dvojka dosáhla průměrného celodenního podílu 7,99 procenta, což je o 0,54 procentního bodu více než v předminulém týdnu a z dlouhodobého hlediska o více než dva procentní body více, než mívá ČT 2 obvykle. Během prime time pak průměrný podíl Dvojky v uplynulém týdnu klesl na průměrných 7,26 procenta, což je ale také výrazně nadprůměrná hodnota oproti obvyklým číslům.

Podíl sportovního kanálu ČT 4 minulý týden mírně klesal. Po celý den jej sledovalo v průměru 1,31 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,37 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale průměrný denní podíl ČT 4 stoupnul na 1,52 procenta. Zpravodajská ČT 24 v celodenních číslech zvýšila průměrný podíl z 1,47 na 1,50 procenta, ale během prime time jí klesl na 0,78 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí za roky 2008 a 2009

Výrazný pokles postihl televizi Nova, která přišla z týdne na týden o jeden procentní bod (v celodenních číslech, kdy klesla z 39,44 procenta v předminulém týdnu na 38,46 procenta v týdnu minulém). V hlavním vysílacím čase sice podíl Novy stoupl na průměrných 42,05 procenta, ale i tento výsledek je v kontextu posledních týdnů spíše horší. Celodenní podíl Novy Cinema minulý týden klesl oproti tomu předchozímu z 1,43 na 1,20 procenta, a v hlavním vysílacím čase až na 1,10 procenta.

BRAND24

Výrazný skok nahoru oproti předchozím týdnům zaznamenala televize Prima. V celodenním podílu na dospělém publiku si polepšila z 15,97 na 16,86 procenta, což je druhý nejlepší průměrný týdenní výsledek v letošním roce. V hlavním vysílacím čase si Prima tuto sledovanost udržela a ještě mírně posílila na 16,88 procenta.

Zájem o malé kabelové a satelitní televize minulý týden spíše stagnoval. Po celý den je v průměru sledovalo 12,86 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o jednu setinu procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase pak průměrný denní podíl těchto televizí na publiku klesl na 8,93 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).