Hlavní navigace

České televizi rapidně narostl počet přijímačů využívajících hybridní vysílání

9. 9. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Veřejnoprávní médium chce mimo jiné dále pracovat s funkcí modrého tlačítka, které využilo mj. při fotbalovém šampionátu. Uvažuje se i nad úpravou navigační lišty.

Popularita hybridního vysílání HbbTV v porovnání s předchozím rokem v České republice několikanásobně vzrostla. Vyplývá to ze statistik Google Analytics, které serveru DigiZone.cz exkluzivně poskytla veřejnoprávní televize. Zatímco v srpnu loňského roku se pohyboval odhad zařízení, která aktivně mohou přijímat technologii HbbTV, okolo 109 tisíc, za stejný měsíc letošního roku to bylo již téměř 400 tisíc. Česká televize taktéž registruje rapidní nárůst počtu zobrazených stran u hybridního vysílání. Zatímco v srpnu roku 2013 to bylo 4,3 milionu, za stejné období roku letošního již 43 milionů.

Nárůst popularity hybridního vysílání zaznamenaný Českou televízí. Graf lze zvětšit.
Autor: Česká televize

Nárůst popularity hybridního vysílání zaznamenaný Českou televízí. Graf lze zvětšit na plnou velikost.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Óčko spustilo hybridní vysílání HbbTV v novém, chystá další aplikace

Zveřejněná čísla ukazují na jediné, na hybridní vysílání si uživatelé moderních televizorů zvykli a v některých případech už ho berou jako běžnou součást výrobku. Jde také o poměrně jasný vzkaz dalším vysílatelům, kteří uvažují, případně ještě stále váhají, že by tuto technologii svým divákům zprostředkovali. Kromě České televize využívá z volně šířených terestrických stanic HbbTV pouze hudební kanál Óčko. Ten nabízí uživatelům prozatím pouze možnost nákupu hudby on-line, případně jednoduchý chat. V krátkodobém horizontu by se v rámci technologie HbbTV od Óčka měl objevit také stream stanice Óčko Expres.

K TÉMATU: Německá ARD zapojila do technologie HbbTV mobilní zařízení, spustila ARD.connect

České televizi se osvědčilo zavedení takzvaného modrého tlačítka. To využila ve dvou rovinách – při mistrovství světa ve fotbalu (na konkrétním kanálu a při příležitosti konkrétní události – v době, kdy se MS vysílalo) a během soutěže Zachraňte duhu. Druhá jmenovaná aplikace byla dostupná na kanálu Déčko a byla časově omezena v době od 6.00 do 20.00. Po 20. hodině startuje na této programové pozici ČT art a aplikace by ztratila význam. Právě modré tlačítko v rámci grafiky některé diváky nově donutilo technologii využívat a České televizi tak přineslo nové uživatele.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Německá ZDF kompletně předělala svůj hybridní portál dostupný i u nás

Veřejnoprávní médium chce s možností dalšího barevného tlačítka i nadále pracovat. Prostřednictvím grafiky by se tak mohl například anoncovat i pořad, který si je možné přehrát na webových stránkách. Tuto formu propagace chtějí ale na Kavčích horách pochopitelně využívat v rozumné míře. V současné době se uvažuje i o úpravě „ČT menu“, tedy úvodní lišty, jenž obsahuje přehled dostupných aplikací v rámci HbbTV České televize. Vyloučena proto není do budoucna ani křížová orientace, kterou poměrně nedávno zavedla německá ZDF. Tento krok ale připadá v úvahu až s příchodem nových aplikací.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).