Televize Nova slaví právě dnes své patnácté výročí, a proto se není čemu divit, když si včera do Impulsů Václava Moravce pozval tento moderátor právě generálního ředitele české komerční jedničky Petra Dvořáka. Ten si za svými kanály stojí a řekl, že pokud se nepodaří udělat Nově nějakou zásadní chybu, měla by si svou dominantní pozici udržet i v následujících letech. Na otázku, zdali si myslí, že je digitalizace nejtěžším obdobím, co se boje s konkurencí týká, odpověděl, že ne. Konstatoval, že Nova přinesla na obrazovku hlavně pořady, které divák dříve neviděl jinde, a tím lidi zaujala.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Nova v Televizních novinách: Praha není připravena na vypnutí analogu
Další etapou posílení pozice byl počátek výroby vlastní tvorby. Bylo to podle něj v době, kdy se pustila mnohem víc do zábavních pořadů a vytvořila jakýsi nový model. Třetí etapou pak byl počátek výroby dramatické tvorby. Dneska žijeme v roce, kdy se kromě hlavního kanálu snažíme budovat nebo posilovat ne jeden kanál, ale vybudovat jakousi rodinu, která nám umožní do budoucna udržet si dál pozici, kterou jsme měli v minulosti,
konstatoval v Impulsech Václava Moravce Petr Dvořák. Co se týká vlastní tvorby, ředitel Novy řekl, že zde ještě vidí možnost ji navyšovat.
ČTĚTE TAKÉ: Nova se chystá investovat do dvou nových seriálů 180 milionů korun
Na zábavu jako takovou jsme nezanevřeli, akorát se ji budeme snažit dělat jiným způsobem,
řekl také Dvořák. Ten upřesnil, že si divák musí uvědomit, že do vlastní tvorby patří také zpravodajství, publicistika, Snídaně s Novou a úspěšné seriály Soukromé pasti, Pojišťovna štěstí nebo Ordinace v růžové zahradě. Ředitel české televizní jedničky nepřímo přiznal, že současná situace na trhu by mohla oddálit spuštění dalšího projektu – hudební stanice MTV. Situace na komerčním trhu přituhuje pro všechna média. Musíme teď každý nový projekt velmi výrazně zvažovat,
konstatoval. Podle Dvořáka se dokonce může stát, že by byl projekt posunut i o delší dobu, než je druhé pololetí.