Hlavní navigace

Česká televize, Nova i Prima loni přišly o diváky. Nejvíc Nova a ČT 1

7. 1. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
7. 1. 2009

Všechny čtyři celoplošné analogové televizní stanice v České republice, tedy ČT 1, ČT 2, Nova a Prima, v loňském roce vykázaly nižší průměrné podíly na sledovanosti než o rok předtím. Nova a ČT 1 dokonce dosáhly nejnižších průměrných podílů na sledovanosti od roku 1998, Prima od roku 2002. S odvoláním na data zveřejněná Asociací televizních organizací, která je zadavatelem elektronického průzkumu sledovanosti televizí v České republice, to uvedla agentura ČTK.

K TÉMATU: Týdenní podíly sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Na minimu od roku 2003 se ocitly také podíly Novy a Primy v hlavním vysílacím čase, upozorňuje agentura. Naopak nárůst počtu diváků jak po celý den, tak v prime time, zaznamenaly digitální programy České televize: sportovní ČT 4 a zpravodajský ČT 24. Rekordu dosáhly kabelové a satelitní stanice sdružené do kategorie „ostatní“, jejichž podíly v obou sledovaných časech se za poslední dva roky téměř zdvojnásobily, dodává ČTK.

BRAND24

ČT 1 si loni pohoršila v celodenním průměrném podílu na trhu o 1,8 procentního bodu na 22,7 procenta, Nova o 1,2 procentního bodu na 41,9 procenta. Průměrný celodenní podíl Primy meziročně klesl o 0,6 procentního bodu na 17,7 procenta, u ČT 2 o 0,4 procentního bodu na 6 procent.

V podílech na celodenní sledovanosti zaznamenala největší pokles Nova, a to o 1,7 bodu na 37,9 procenta. Ještě v letech 1998 a 1999 přitom podíl Novy překračoval 50 procent. Podíl Primy se snížil o 1,5 bodu na 17,9 procenta; nižší podíl měla Prima naposledy v roce 2001 (17,6 procenta). U ČT 1 byl pokles 1,2 bodu a její podíl dosáhl 21,2 procenta, což je stejně jako u Novy nejméně od roku 1998. ČT 2 ztratila čtyři desetiny a její podíl byl 7,6 procenta, což je nejméně od roku 2004, dodala ČTK.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).