Hlavní navigace

Česká televize minulý týden opět lídrem trhu, ještě víc se vzdálila Nově

13. 7. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Jednička se začala blížit výkonu hlavního kanálu Novy, ale jen v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let. U mladších Nova vede i jako skupina.

Mezitýdenní vývoj (vs. 27. týden 2015)

Cílová skupina 15+

České televizi se v červenci daří jako skupině držet se v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nad Novou. I druhý červencový týden byla lídrem trhu, když v součtu všech svých pěti programů denně oslovila v průměru 32,08 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si dokonce polepšila o 2,90 procentního bodu a zvýšila náskok přes skupinou Nova o téměř pět procentních bodů. Nova minulý týden ztrácela. Pohoršila si o 1,06 procentního bodu na souhrnný podíl 27,30 procenta, přičemž kromě Novy Cinema klesaly všechny její programy. Ještě větší pokles zaznamenala skupina Prima, která se oproti prvnímu červencovému týdnu propadla o 1,83 procentního bodu na 19,53 procenta. Skupina Barrandov si nepatrně polepšila o 0,11 procentního bodu na hodnotu 6,30 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize minulý týden lídrem trhu, porazila Novu. Nejvíc ale stoupal Fanda

Z jednotlivých televizních stanic minulý týden nejvíce rostl podíl sportovního kanálu České televize. Tomu pomohly zejména přenosy cyklistické Tour de France. Oproti předminulému týdnu si polepšil o 1,06 procentního bodu na hodnotu 3,37 procenta. Významný nárůst zaznamenala i ČT1 (+ 0,94 procentního bodu na 16,64 procenta) a Nova Cinema (+ 0,92 procentního bodu na 5,04 procenta). Naopak výrazně klesal hlavní kanál Primy, který se ve srovnání s předminulým týdnem propadl o 1,06 procentního bodu na hodnotu 12,23 procenta. Klesal i hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 0,97 procentního bodu na 17,23 procenta (významně se mu začala svým výkonem blížit ČT1), a rovněž Prima Cool, která přišla o 0,65 procentního bodu a minulý týden zaujala 3,11 procenta publika.

Top 10 všechny stanice (28. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden nejvíce v průměrném celodenním podílu na sledovanosti rostla ČT1. Ve srovnání s prvním červencovým týdnem si polepšila o 1,29 procentního bodu na hodnotu 13,34 procenta. Dařilo se ale také ČT Sport a Nově Cinema, které si shodně polepšily o 0,99 procentního bodu – sportovní kanál ČT na podíl 3,11 procenta, Nova Cinema na 6,91 procenta, což byly víc než dvě třetiny výkonu hlavního kanálu Primy. Ta se pro změnu propadla o 0,66 procentního bodu na hodnotu 9,77 procenta. Největší propad ovšem minulý týden zažila Prima Cool, která přišla o 1,48 procentního bodu a vykázala podíl 5,05 procenta. Nedařilo se ani hlavnímu kanálu Novy, který přišel o 1,11 procentního bodu a vykázal podíl 21,12 procenta.

MINULÝ ROK: ČT Sport skokanem minulého týdne, obdobně stoupala i ČT1. Propadákem Fanda

Jestliže u širší cílové skupiny všech dospělých diváků starších 15 let Česká televize jako skupina minulý týden v souhrnném podílu na celodenní sledovanosti porazila skupinu Nova, u mladšího publika od 15 do 54 let se jí to nepodařilo. V této divácké kategorii Nova nadále vládla trhu, i když si oproti předminulému týdnu pohoršila o 1,09 procentního bodu na celkový podíl 33,51 procenta. Česká televize si naopak polepšila o 3,23 procentního bodu na hodnotu 26,42 procenta. Nejvýznamnější pokles minulého týdne zaznamenala skupina Prima, která se propadla o 2,07 procentního bodu na hodnotu 19,88 procenta. Mírný nárůst vykázala skupina Barrandov, jež si polepšila o 0,22 procentního bodu na 4,38 procenta.

Kanály – průměrné podíly (28. týden 2015)
Graf podílu kanálů (28. týden 2015)
Graf podílu skupin (28. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 28. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým červencovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT1. Její podíl narostl o 1,42 procentního bodu na hodnotu 16,64 procenta. Výrazné zlepšení zaznamenala i ČT2, jejíž podíl poskočil o 0,98 procentního bodu na letošních 5,43 procenta. Řecká krize pomohla k meziročnímu růstu i zpravodajské ČT24, jež si připsala 0,76 procentního bodu na hodnotu 5,15 procenta. Naopak největší pokles zaznamenala ČT Sport, která loni touto dobou vysílala mistrovství světa ve fotbale z Brazílie. Propadla se o 4,85 procentního bodu na hodnotu 3,37 procenta. Významně si pohoršil i hlavní kanál Novy (- 1,20 procentního bodu na 17,23 procenta) a také hlavní kanál Primy (- 0,88 procentního bodu na 12,23 procenta).

Ze čtyř největších televizních skupin v zemi meziročně rostla v celodenním souhrnném podílu na dospělém publiku starším 15 let pouze skupina Barrandov. Díky dvěma novým kanálům, které spustila letos na jaře, si polepšila o 1,53 procentního bodu na hodnotu 6,30 procenta. Tři velké skupiny zaznamenaly pokles. Nejvíce si pohoršila Česká televize, která se propadla o 1,87 procentního bodu na hodnotu 32,08 procenta. Významně klesala také skupina Prima, která si pohoršila o 1,19 procentního bodu na letošních 19,53 procenta. Poklesu se nevyhnula ani skupina Nova, na rozdíl od ČT a Primy ale nebyl tak výrazný. Nova si pohoršila o 0,48 procentního bodu na 27,30 procenta. Kromě hlavního kanálu Novy přitom mírně meziročně klesal už jen Smíchov.

Tipy C

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let z jednotlivých televizních stanic meziročně nejvíce rostla ČT1. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si polepšila o 1,18 procentního bodu na hodnotu 13,34 procenta. Dařilo se rovněž ČT2, jejíž podíl stoupl o 0,94 procentního bodu na 4,73 procenta. Významný meziroční nárůst zaznamenala také Nova Cinema, která si polepšila o 0,85 procentního bodu na 6,91 procenta. Opačný trend vykázala ČT Sport, která se díky loňskému fotbalovému šampionátu v Brazílii letos propadla o 5,27 procentního bodu na podíl 3,11 procenta. Významně si pohoršily i televizní stanice zastupované agenturou Atmedia, které si souhrnu pohoršily o 1,44 procentního bodu na letošních 2,94 procenta. Zaznamenáníhodný je i pokles Primy Zoom (- 0,32 procentního bodu na 2,11 procenta).

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se meziročně nejlépe dařilo skupině Barrandov. Ta si opět díky dvěma novým kanálům, které spustila letos na jaře, polepšila o 1,23 procentního bodu na hodnotu 4,38 procenta. Rostl také podíl skupiny Nova, ale ne příliš významně: polepšila si o 0,54 procentního bodu na celkových 33,51 procenta. To Česká televize si výrazně pohoršila, oproti loňskému druhému červencovému týdnu se propadla o 2,74 procentního bodu na letošních 26,42 procenta. Klesal i podíl skupiny Prima, ale ne tak významně jako u ČT. Prima si pohoršila o 0,43 procentního bodu na hodnotu 19,88 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).