Hlavní navigace

Česká televize minulý týden jako skupina opět nad Novou, nejvíc rostla ČT 1

21. 7. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziroční rekord v růstu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let drží Telka, u mladšího publika od 15 do 54 let Nova Cinema

Mezitýdenní vývoj (vs. 28. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Rekordní růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let minulý týden zaznamenala ČT 1. Polepšila si o 1,22 procentního bodu na hodnotu 16,44 procenta a dostala se tak na výkon, který vykazovala před mistrovstvím světa ve fotbale. Obdobný růst o 1,18 procentního bodu na podíl 19,61 procenta vykázal i hlavní kanál Novy. Významně stoupala i zpravodajská ČT 24, která zejména díky mimořádnému zpravodajství k sestřelení dopravního letadla malajsijských aerolinií nad východní Ukrajinou vykázala celodenní podíl 5,19 procenta – o 0,70 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu. Naopak největší propad zaznamenala ČT Sport, která po fotbalovém šampionátu v Brazílii klesla o 4,63 procentního bodu na hodnotu 3,59 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT Sport skokanem týdne, obdobně stoupala i ČT 1. Propadákem Fanda

Česká televize jako celek si i po ukočení fotbalového šampionátu podržela náskok před skupinou Nova a zůstala lídrem trhu. Všech šest jejích volně šířených programů oslovilo každý den v průměru 31,41 procenta dospělého publika staršího 15 let, což bylo o 2,54 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Skupina Nova i přes růst o 1,09 procentního bodu výrazně zaostávala: dosáhla souhrnného podílu 28,87 procenta. Růst vykázala i skupina Prima, která si polepšila o 0,74 procentního bodu na kumulovaný podíl 21,46 procenta. V jejím případě minulý týden klesala pouze Prima love, u Novy potkal pokles Novu Cinemu a Fandu.

Top 10 všechny stanice (29. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce stoupal hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu na publiku si polepšil o 1,94 procentního bodu na hodnotu 23,29 procenta. Významně rostla ale i ČT 1, která zaznamenala přírůstek 0,84 procentního bodu na hodnotu 13,00 procenta. O 0,62 procetního bodu na hodnotu 5,54 procenta rostla také Prima Cool. Největší pokles potkal ČT Sport, jež se propadla o 4,97 procentního bodu na 3,41 procenta. Klesala i zpravodajská ČT 24, a to i přes zmiňované mimořádné zpravodajství k ukrajinské letecké tragédii. Mladé diváky ale tato situace příliš nezajímala, ČT 24 si pohoršila o 0,53 procentního bodu na hodnotu 3,06 procenta.

U mladšího publika si pozici lídra s přehledem podržela skupina Nova. V souhrnném celodenním podílu za všech pět svých volně šířených kanálů dosáhla hodnoty 34,79 procenta, což bylo o 1,82 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Česká televize si pohoršila o 3,51 procentního bodu na kumulovaný podíl 25,65 procenta, což bylo dané především ukončením mistrovství světa ve fotbale, které výrazně zvyšovalo podíl ČT Sport i celé skupiny ČT. Růst, dokonce vyšší než u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let, zaznamenala skupina Prima. Polepšila si o 0,88 procentního bodu na hodnotu 21,19 procenta.

Kanály – průměrné podíly (29. týden 2014)
Graf podílu kanálů (29. týden 2014)
Graf podílu skupin (29. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 29. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 29. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila Telka ze skupiny Nova. Rostla o 0,46 procentního bodu na hodnotu 1,55 procenta. Podobně si polepšila i ČT 2, které podíl vzrostl o 0,44 procentního bodu na 4,57 procenta. Polepšila si i TV Barrandov (o 0,35 procentního bodu na 5,05 procenta) a ČT 1 (o 0,32 procentního bodu na 16,44 procenta). Největší meziroční pokles zaznamenala zpravodajská ČT 24, jež loni touto dobou žila vnitropolitickou krizí po jmenování úřednické vlády Jiřího Rusnoka. Letos spadla o 1,55 procentního bodu na hodnotu 5,19 procenta. Významně klesl i hlavní kanál Novy: o 0,98 procentního bodu na podíl 19,61 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let došlo u všech k meziročnímu poklesu. Největší zaznamenala skupina Prima, která se propadla o 0,63 procentního bodu na hodnotu 21,46 procenta, a to i přes mírný meziroční růst hlavního kanálu a Primy Zoom. O osm setin procentního bodu na souhrnný podíl 31,41 procenta klesla Česká televize. V jejím případě se na poklesu podílela vedle zpravodajské ČT 24 také ČT Sport. Nejmenší pokles, o dvě setiny procentního bodu na podíl 28,87 procenta, vykázala skupina Nova. V jejím případě klesal jen hlavní kanál, zato významně.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let si meziročně nejvíc polepšila Nova Cinema. V průměrném celodenním podílu na publiku stoupla o 0,57 procentního bodu na 5,62 procenta. Obdobný růst (o 0,54 procentního bodu na 13,00 procenta) zaznamenala i ČT 1, a o 0,52 procentního bodu na 2,74 procenta rostl Smíchov ze skupiny Nova. Největší meziroční pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o 0,89 procentního bodu na hodnotu 23,29 procenta. Obdobně klesala i ČT Sport (o 0,79 procentního bodu na 3,41 procenta) a ČT 24 (o 0,74 procentního bodu na 3,06 procenta). Pokles o 0,63 procentního bodu na hodnotu 5,54 procenta vykázala Prima Cool.

Z „velké trojky“ si meziročně v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíce polepšila Česká televize: rostla o 1,12 procentního bodu na hodnotu 25,65 procenta a nadále se tak potvrzuje trend omlazování jejího publika. Mírný růst o 0,38 procentního bodu na souhrnný podíl 34,79 procenta zaznamenala i skupina Nova, které meziročně klesal nejen hlavní kanál, ale mírně i Fanda. Jako jediná z velkých skupin meziročně klesala Prima, která se propadla o 1,05 procentního bodu na hodnotu 21,19 procenta. V jejím případě si pohoršily všechny programy s výjimkou Primy Zoom, která stagnovala.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).