Hlavní navigace

Česká televize chce zvýšit sledovanost programů ČT 1 a ČT 2

30. 6. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
30. 6. 2010

Neuspokojivé výsledky sledovanosti původně čistě analogových programů ČT 1 a ČT 2 chce v blízké budoucnosti vyřešit Česká televize. Podle Lidových novin se o to zasazuje přímo generální ředitel ČT Jiří Janeček, který v polovině června zadal programové ředitelce Kateřině Fričové úkol vymyslet, jak zamezit dalšímu úbytku diváků těchto programů.

SROVNEJTE: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti v letech 2008, 2009 a 2010

V tuto chvíli jsme na tom podobně jako jiné televize veřejné služby v Evropě. Ambice máme ale poněkud větší, řekl listu mluvčí ČT Ladislav Šticha. První program ČT se loni poprvé propadl v denním podílu na sledovanosti u dospělého publika pod 20 procent a letos se k této hodnotě ani nepřiblížil. Aktuálně se jeho celodenní podíl na trhu pohybuje pod 17 procenty.

ROZHOVOR: Nechci mít z ČT 2 intelektuální ghetto, říká programová ředitelka České televize

Program ČT 2 klesá již delší dobu. V jeho případě ale úbytek diváků souvisí s předčasným vypínáním velkých analogových vysílačů, na nichž Dvojka vysílala, a které musela uvolnit pro digitální síť České televize se všemi čtyřmi jejími programy. Letošní rok je pro Dvojku paradoxně lepší než loňský, protože skýtá několik důležitých sportovních událostí, které se objevují také na tomto programu.

Tipy C

Lidové noviny upozorňují, že by se na programu ČT 1 mohly ve větší míře objevovat pořady typu Všechnopárty nebo Pošta pro tebe, které patří mezi nejsledovanější na ČT. Zároveň však panuje pochybnost o jejich „veřejnoprávnosti“. ČT 1 ale rozhodně nepomůže odchod moderátora Jana Krause do konkurenční Primy, protože Krausův pořad Uvolněte se, prosím, patřil i přes klesající sledovanost mezi nejúspěšnější na ČT.

Podíly na sledovanosti ale klesají i dvěma nejsilnějším komerčním televizím: Nově a Primě. Obecně se ukazuje, že televize, které před zahájením digitalizace vysílaly analogově, doplácejí na vznik nových digitálních stanic. Diváci mají větší výběr a proto logicky klesá sledovanost původních čtyř velkých programů, které měly v éře analogu monopol na celoplošné pozemní vysílání.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).