Hlavní navigace

ČASO vstupuje do příprav DVB-T2, startuje nová televize Tuty a příspěvek na nákup přijímače

20. 5. 2017
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

TÝDENNÍ REVIZE – Proč vlastně satelitní operátory pozemní zemská platforma tolik zajímá a čím je zúžení pásma 700 MHz, které sami nevyužívají, ohrožuje?

Jednatel asociace ČASO Patrik Brom se vyjadřuje nejen k DVB-T2

Do příprav přechodu na nový standard zemského televizního vysílání DVB-T2, který souvisí s rozhodnutím Evropské komise opustit pásmo 700 MHz, razantně vstoupila nedávno založená asociace satelitních operátorů.

Proč vlastně satelitní operátory zemská platforma tolik zajímá a čím je zúžení pásma 700 MHz, které sami nevyužívají, ohrožuje? Jaké cíle a ambice si klade nově založená Česká asociace satelitních operátorů, jejímiž jedinými veřejně známými členy jsou Skylink a Digi TV a která pravidelně rozesílá otevřené dopisy a právní analýzy médiím, politikům i dalším zainteresovaným stranám? Jak by vlastně mělo podle představ satelitních vysílatelů probíhat odebrání 700MHz pásma zemskému televiznímu vysílání? Nejen na tyto otázky reaguje v rozsáhlém rozhovoru jednatel asociace Patrik Brom, který je profesně spojen se společností Lama Energy Group. Ta mimo jiné majetkově ovládá i zmíněnou satelitní platformu Digi TV.

Jan Brychta: Rozhovor s Patrikem Bromem: Vládní strategie přechodu na DVB-T2 prosazuje pouze jedinou možnou variantu


Autor: Karel Choc

Patrik Brom.

Nová televizní stanice představuje investici v řádu desítek milionů s návratností do tří let

Novou dětskou televizní stanici symbolicky představil třináctiletý Květák, který „má rád nejhustší animáky, muziku a vtipy“ a „chce si diktovat vlastní program“. Stanice by měla začít vysílat 1. června v půl šesté ráno a cílí primárně na děti ve věku od čtyř do deseti let a pak od jedenácti do sedmnácti let.

Tuty by měla mít do deseti stálých zaměstnanců, konkrétní moderátory nebo tváře zatím ale prozrazovat nechce. Jediným jménem, které na dnešní tiskové konferenci mediálního zastupitelství Atmedia zaznělo, padlo v souvislosti s fitness magazínem. Při jeho tvorbě chce nový kanál spolupracovat s Olgou Šípkovou, o spolupráci jednají i s trenérem Jakubem Krausem.

Jan Brychta: Od června začne vysílat nová dětská stanice Tuty. Chystá i HbbTV

Nový dětský kanál Tuty.
Autor: Martin Hovorka

Nový dětský kanál Tuty.

Nápad za dvě miliardy a ze státního

Česká asociace satelitních operátorů přišla podle článku Jana Potůčka krátce před třetím čtením novely zákona o elektronických komunikací (ZEK) v Poslanecké sněmovně ‚s populistickým návrhem, aby stát přispěl divákům na nákup nového přijímače‘. Příspěvek by podle asociace neměl být vázaný na pozemní příjem televize a divák by ho mohl použít například na nákup satelitního kompletu pro příjem placené satelitní televize, řekl v rozhovoru pro server DigiZone.cz sekretář ČASO Patrik Brom.

Usnesení Evropského parlamentu, které bylo ratifikováno Radou EU 25. dubna tohoto roku, říká, že kompenzace se mají dávat zejména koncovým uživatelům a měly by se jim dávat technologicky neutrálně. Naše interpretace je, že by měl být nějaký příspěvek pro diváky, kteří budou přechodem negativně postiženi. Což je zhruba polovina všech českých domácností, které využívají terestriku jako primární zdroj příjmu, uvedl Brom v rozhovoru pro DigiZone.cz.

Jan Brychta: Satelitní operátoři zareagovali na text Jana Potůčka. Debata se týká DVB-T2 i DVB-S2X

Jan Potůček.

Stručně

Obeslali jsme všechny masové výrobce a zeptali se jich, jak jsou jejich letošní novinky připraveny například na HbbTV 2.0, HDR, 3D či jaký používají u svých chytrých televizorů operační systém. Co jsme obdrželi nazpět, vidíte níže a někdy to vypadá hodně zajímavě. Základem naší dotazovací akce byla především podpora technologií HbbTV 2.0 a HDR (High Dynamic Range – vysoký dynamický rozsah). A také kompatibilita s budoucím pozemním českým vysíláním v DVB-T2/HEVC, která je klíčová pro asi polovinu všech diváků (průzkumy se liší od nějakých 45 % do 65 %).

Bohumil Herwig: Nové televizory: Jak jsou na tom s extra funkcemi a přípravou na DVB-T2

Od začátku května mohou zákazníci Skylinku využívat vylepšenou verzi služby Skylink Live TV. Ta má v nabídce aktuálně 45 programů, které jsou kromě televizní obrazovky dostupné i na chytrém telefonu, tabletu nebo počítači.

Jan Brychta: Skylink Live TV hlásí novou podobu a nárůst počtu programů

Na úterním schvalování programu řádné květnové schůze sněmovny rozhodli poslanci o posunutí projednávání vládní novely zákona o elektronických komunikacích. Původně měli poslanci o novele klíčové mimo jiné pro další proces přechodu na nový formát zemského televizního vysílání DVB-T2 rozhodnout na dnešní schůzi, nakonec by se na program měla dostat příští středu 24. května. Hlavním důvodem posunu je podle poslanců neúčast ministra průmyslu a obchodu Jiřího Havlíčka z ČSSD, který spolu s prezidentem Milošem Zemanem odcestoval do Číny.

Jan Brychta: Novela ZEK by měla na pořad jednání Sněmovny dorazit až příští týden


Autor: Čestmír Polák pro DigiZone.cz

Pokusné vysílání vysílání s technologií HFR bylo oznámeno na konferenci SES Industry Days, kde bylo také možné technologii v praxi sledovat na televizoru LG OLED. My jsme vás o vysílání informovali před pár dny v našem satelitním okénku. Šířeno je přes družici Astra 1 (19,2 °E) a kanál HFR test vysílá video s rozlišením Ultra HD (4K), 3840 × 2160 bodů, HEVC, s datovým tokem asi 25 Mb/s. HFR znamená High Frame Rate a konkrétně tento test je vysílán se 100 sn./s v podobě smyčky panoramatického záběru krajiny (viz foto) s několika rychlostmi pohybu kamery. Právě na něm si můžete otestovat, zda ho vaše zařízení umí zobrazit plynule a bez sekání.

Bohumil Herwig: LG a SES testují na Astře vysílání s technologií High Frame Rate, HFR

LG a SES - test kanálu HFR test.
Autor: LG

LG a SES – test kanálu HFR test.

Celkem proteklo v prvních čtyřech měsících letošního roku tuzemskými médii něco přes 26 miliard korun, téměř o tři miliardy více než za stejný časový úsek loni. Pozici nejsilnějšího mediatypu stabilně obhajuje televize, u které už letos objednali nákupčí reklamní čas v ceníkové hodnotě téměř patnácti miliard korun. To je o více než osmnáct procent více než v loňském roce.

Jan Brychta: Reklamní investice do všech mediatypů rostou, meziročně poklesly pouze u tisku

BRAND24


Autor: Nielsen Admosphere

Kromě nového dětského kanálu Tuty představila Atmedia i další novinky ve svém portfoliu a zhodnotila rozjezd stanice Joj Family na českém trhu.

Jan Brychta: Jaký byl včerejší media brunch mediazastupitelství Atmedia? Podívejte se na velkou fotogalerii

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).