Hlavní navigace

Barrandov, Nova Cinema a Prima Cool už prodávají více reklamy než ČT 1

28. 6. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
28. 6. 2011

První program České televize už prodává méně reklamy než televize Barrandov, Nova Cinema nebo Prima Cool. Vyplývá to z monitoringu prodaných GRP, ratingových bodů, jednotlivých českých televizí za leden až květen letošního roku, který provádí společnost Kantar Media. Oproti prvním pěti měsícům loňského roku si ČT 1 pohoršila v počtu prodaných GRP o 16 procent a zařadila se až na šestou pozici na českém trhu.

K TÉMATU: Komerční televize mohou být spokojené. Reklama téměř zmizí z ČT

Loni od ledna do května dodala ČT 1 celkem 19 464 GRPs, letos za stejné období to bylo jen 16 332. Konkurenční televize Barrandov však dodala 27 737 GRPs (meziroční nárůst o 128 procent), Nova Cinema 20 961 GRPs (meziroční nárůst o 102 procent) a Prima Cool 20 769 GRPs (meziroční nárůst o 279 procent). Mírně rostly i velké komerční televize: Nova si meziročně polepšila o dva procentní body na 253 908 dodaných GRPs a Prima o deset procentních bodů na 142 123 GRPs.

ČTĚTE TAKÉ: Televize a finance: o peníze jde vždy „až“ na prvním místě

Nutno dodat, že ČT 1 je oproti komerčním televizím v nevýhodě, protože podle zákona může reklamě vymezit maximálně 0,75 procenta celkového denního vysílacího času, kdežto komerční stanice až 15 procent. I u České televize je ale patrný příklon inzerentů k novým tematickým kanálům. Třeba program ČT 2 si u dodaných GRPs za leden až květen meziročně pohoršil o 77 procent. Loni dodal za toto období 5 596 GRPs, letos jen 1 305 a v reklamních výnosech se propadl na poslední místo ze všech čtyř programů ČT.

NAPSALI JSME: Nechme reklamu jen na programech ČT 2 a ČT 4, navrhuje ředitel Novy

Více reklamy než ČT 2 za prvních pět měsíců letošního roku prodala zpravodajská ČT 24, která si meziročně polepšila o 53 procent na 1 336 dodaných GRPs. Veřejnoprávním skokanem roku je ale sportovní ČT 4, u níž počet dodaných GRPs za leden až květen meziročně stoupnul o 219 procent, z loňských 993 na letošních 3 164. Posilovaly i menší kabelové a satelitní televize zastupované agenturou At Media, a to o 24 procent z loňských 8 648 na letošních 10 695 GRPs.

BRAND24

K VĚCI: Reklama zmizí z ČT 1 a ČT 24, a také z internetových stránek České televize

Celkový počet dodaných GRPs u českých televizí meziročně vzrostl za prvních pět měsíců roku 13 procent. Loni televize dodaly od ledna do května 441 841 GRPs, letos to je 498 330. GRP je jednotka prodeje reklamního času, která představuje jedno procento diváků z cílové skupiny, na kterou televize prodává reklamu. U nejširší cílové skupiny diváků starších patnácti let představuje zhruba 89 tisíc diváků.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).