Hlavní navigace

TV Barrandov první týden nehnula se sledovaností, Nova stoupala

21. 1. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
21. 1. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nové digitální televizi Barrandov se za první týden vysílání nepodařilo nijak významně narušit sledovanost hlavního konkurenta, televize Nova. Podíl Novy na divácích minulý týden naopak stoupal, i když jisté poklesy zaznamenaly Prima a ČT 1. Jejich diváci se ale zřejmě nepřesunuli k Barrandovu, protože skupina „ostatních televizí“, do které tato stanice v peoplemetrovém měření sledovanosti spadá, si nijak výrazně nepolepšila.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti ve 3. týdnu 2009 (PDF, 23kB)

Novu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 39,93 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas před televizní obrazovkou. To je o 1,42 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během hlavního vysílacího času od 19 do 23 hodin Nova dosáhla průměrného podílu 43,58 procenta na dospělé populaci, což je o více než dva procentní body více než v předminulém týdnu, kdy TV Barrandov ještě nevysílala (s výjimkou neděle).

Stoupal také zájem o druhý program Novy, filmový kanál Nova Cinema. Tomu se podařilo dosáhnout historicky nejvyššího průměrného celodenního podílu na sledovanosti za dobu, kdy je součástí elektronického měření sledovanosti: 1,36 procenta, což je o 0,17 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl Novy Cinema na dospělém publiku mírně klesl na 1,29 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí na divácích za roky 2008 a 2009

Významnější výkyv směrem dolů zaznamenala televize Prima. V celodenních číslech vykázala průměrný podíl 15,61 procenta (o 1,52 procentního bodu méně než minule), a v hlavním vysílacím čase mírně více: 16,67 procenta. I to je ale oproti 19,01 procentům z předchozího týdne žalostně málo. Primě se nicméně už druhý týden po sobě daří dosahovat během prime time vyššího průměrného podílu na divácích než po celý den.

Propadal se také zájem o hlavní program České televize. Průměrný celodenní podíl ČT 1 minulý týden klesl oproti předchozímu měření o 0,31 procentního bodu na 19,73 procenta. V hlavním vysílacím čase si ale ČT 1 polepšila na průměrných 21,30 procenta, což bylo více než v předchozím týdnu, ale výrazně méně (o víc než tři procentní body) než v prvním lednovém týdnu.

BRAND24

Celodenní podíl ČT 2 na dospělém publiku minulý týden stoupl o 0,20 procentního bodu na 5,94 procenta, během prime time pak spadl na průměrných 4,73 procenta. Zpravodajská ČT 24 si v celodenních číslech mírně pohoršila (o jednu setinu procentního bodu) na průměrný podíl 1,93 procenta, v hlavním vysílacím čase pak dosáhla podílu 1,04 procenta (pro změnu o jednu setinu lepšího než minule). Sportovní ČT 4 o diváky přicházela: po celý den dosáhla průměrného podílu 0,89 procenta, o 0,13 procentního bodu méně než minule, a během prime time jen 0,52 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize vykázaly minulý týden jen minimální růst nahoru, a to i přes medializovaný start televize Barrandov. Po celý den je sledovalo v průměru 14,61 procenta diváků starších 15 let, kteří měli zapnutý televizor, což je o 0,18 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase tyto televize dosáhly průměrného podílu 10,87 procenta, o jednu setinu procentního bodu více než minule. Přesto je patrný trend, že malé televize se po Novém roce drží v prime nad desetiprocentním podílem na trhu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).