Hlavní navigace

Antimonopolní úřad posvětil prodej TV Barrandov do rukou Jaromíra Soukupa

29. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Televize Barrandov a největší česká mediální agentura Médea pod jedním vlastníkem podle úřadu nenaruší hospodářskou soutěž v oblasti televizního vysílání

Loňský prodej televize Barrandov do rukou podnikatele Jaromíra Soukupa (na snímku), majitele největší české mediální agentury Médea, nenaruší hospodářskou soutěž v oblasti televizního vysílání. K tomuto závěru došel ve zkráceném řízení antimonopolní úřad, potvrdil agentuře ČTK jeho mluvčí Martin Švanda. Úřad se transakcí zabýval právě kvůli spojení televize a agentury, která zajišťuje nákup reklamních časů napříč českými televizními stanicemi.

K TÉMATU: TV Barrandov mění majitele, od Tomáše Chrenka ji kupuje Jaromír Soukup

BRAND24

Televizi Barrandov koupilo Soukupovo vydavatelství Empresa Media od společnosti Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka. Podle dohody z loňského září měla získat 99,7 procenta akcií v licencované společnosti Barrandov Televizní Studio. Prodej se ale nelíbí Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), protože podle zákona nesmí provozovatel televizní stanice po dobu pěti let od udělení licence změnit většinového vlastníka.

Barrandov sice získal původní (kompenzační) licenci začátkem roku 2008, ta však platila jen do konce procesu digitalizace televizního vysílání, tedy do podzimu 2011. Od tohoto data stanice vysílá na základě nové, řádné licence s platností na 12 let.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).