Finále amerického fotbalu SuperBowl je jednou z největších diváckých událostí roku, kterou si letos řada diváků v USA chce vychutnat ve vyšší kvalitě obrazu. Pořizují si proto HD ready televizory, které jim příjem televizního vysílání ve vysokém rozlišení (HDTV) umožní.
Podle průzkumu Sports and Technology, který každoročně provádí Asociace spotřební elektroniky a Sports Video Group, nakoupí letos Američané kolem 2,4 milionů HD ready televizorů. SuperBowl je pro letošní rok považován za největší lákadlo, které ovlivňuje prodej HD přijímačů. Mezi další divácké události, které se na zvýšení prodeje podílejí, je podle studie také baseballové Word Series a basketbalové NBA Finals.
Z průzkumu dále vyplývá, že 18 % Američanů bude mít při sledování přímého přenosu zapnutý počítač, aby mohli kontrolovat statistiky, kurzy sázkových kanceláří, ale také chatovat s přáteli. 13 % plánuje využít ke stejnému účelu mobilní telefon. 57% majitelů HD ready televizorů plánuje, že přímým přenosem jejich sledování finále amerického fotbalu neskončí. Těší se třeba na přehledy nejlepších momentů. SuperBowl je zdrojem několikamiliardových příjmů, na kterých se podílí nejen prodej HD přijímačů, ale především reklamy.
Zdroj: Digital TV Group