Hlavní navigace

Září ve znamení silného nástupu Novy, Česká televize stejně jako loni výrazně klesala

1. 10. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ ZÁŘÍ – Mírný růst zaznamenala v září i skupina Prima, u komerčně důležité skupiny diváků od 15 do 54 let si ale meziročně mírně pohoršila

Meziměsíční vývoj (vs. srpen 2014)

Cílová skupina 15+

Nástup do letošní podzimní sezóny se nejlépe povedl hlavnímu kanálu Novy. Za září si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšil nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti srpnu jeho podíl vzrostl o 4,38 procentního bodu na hodnotu 25,60 procenta. Druhý největší růst zaznamenala s velkým odstupem televize Prima, která si polepšila o 0,56 procentního bodu na podíl 14,58 procenta. Největší propad oproti srpnu zaznamenala ČT 1, jež si pohoršila o 1,69 procentního bodu na hodnotu 13,11 procenta. Významně klesala i TV Barrandov (o 0,85 procentního bodu na 4,13 procenta) a ČT Sport (o 0,80 procentního bodu na 2,40 procenta).

SRPNOVÁ DATA: V srpnu nejvíc posilovala Nova, nejsledovanější ale byli Vinaři na Primě

Nově se v září dařilo i jako skupině. V souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let si všech jejích pět volně šířených kanálů polepšilo o 4,19 procentního bodu na hodnotu 35,25 procenta. Oproti tomu Česká televize výrazně klesala. Pohoršila si o 2,96 procentního bodu na kumulovaný podíl 25,75 procenta, přičemž klesaly všechny její kanály až na dětské Déčko a umělecký Art, které si zachovaly naprosto stejné podíly jako v srpnu. Mírný růst v září vykázala skupina Prima, která si oproti srpnu polepšila o 0,59 procentního bodu na hodnotu 22,75 procenta. V jejím případě rostl jen hlavní kanál, tematické stanice ve svém výkonu stagnovaly.

Top 10 všechny stanice (září 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, v září nejvíce posiloval opět hlavní kanál Novy. Polepšil si ale méně než v širší divácké kategorii D15+, konkrétně o 3,17 procentního bodu na hodnotu 27,38 procenta. Naopak větší růst než u cílové skupiny všech dospělých zaznamenal hlavní kanál Primy, který si ve srovnání se srpnem polepšil o 0,73 procentního bodu na podíl 11,91 procenta. Opačný extrém vykázala ČT 1, která si pohoršila o 1,07 procentního bodu na hodnotu 10,51 procenta, a zaznamenáníhodný je i pokles TV Barrandov, jež se propadla o 0,59 procentního bodu na zářijových 2,76 procenta.

MINULÝ ROK: České televizi se nástup podzimu nepovedl, v září klesala i přes vznik ČT :D a ČT art

Vývoj souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin na publiku od 15 do 54 let kopíroval situaci v divácké kategorii D15+. Nejlépe se dařilo skupině Nova, která ve srovnání se srpnem posílila o 2,92 procentního bodu na hodnotu 39,27 procenta. Mírně stoupala i skupina Prima, která v této mladší kategorii porazila Českou televizi. Polepšila si o 0,76 procentního bodu na hodnotu 22,80 procenta. Česká televize jako jediná z „velké trojky“ klesala. Oproti srpnu si pohoršila o 1,78 procentního bodu na kumulovaný podíl 21,69 procenta. Kromě dětského Déčka klesaly všechny její kanály.

Kanály – průměrné podíly (září 2014)
Graf podílu kanálů (září 2014)
Graf podílu skupin (září 2014)

Meziroční vývoj (vs. září 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s loňským zářím si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila Nova Cinema. Její podíl vzrostl o 0,60 procentního bodu na hodnotu 4,78 procenta. Obdobný růst zaznamenal i dětský kanál ČT :D, který si polepšil o 0,58 procentního bodu na 1,35 procenta. Dařilo se i dvěma nejmladším programům skupiny Nova: Smíchov meziročně posílil o 0,53 procentního bodu na podíl 1,76 procenta a Telka o 0,55 procentního bodu na 1,62 procenta. Naopak největší meziroční propad vykázala ČT 1, která ztratila 2,44 procentního bodu a vykázala podíl 13,11 procenta. Významněji klesala i Prima Cool (o 0,55 procentního bodu na hodnotu 3,32 procenta).

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných podílů na publiku starším 15 let si meziročně nejvíc polepšila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů zvýšilo podíl o 1,89 procentního bodu na hodnotu 35,25 procenta. Stoupaly přitom všechny, včetně „velké“ Novy (Fanda však spíše stagnoval, zaznamenal růst o čtyři setiny procentního bodu). Nepatrně rostla i skupina Prima, která si meziročně polepšila o 0,05 procentního bodu na hodnotu 22,75 procenta (kromě Coolu stoupaly podíly všech kanálů této skupiny). Jako jediná z „velké trojky“ klesala Česká televize, jež si pohoršila o 1,83 procentního bodu na podíl 25,75 procenta.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si v meziročním srovnání za září nejvíce polepšil dětský kanál Déčko, který startoval teprve loni poslední srpnový den. Jeho podíl meziročn vzrostl o 0,90 procentního bodu na hodnotu 2,26 procenta. Obdobný růst vykázal i Smíchov ze skupiny Nova: polepšil si o 0,86 procentního bodu na 2,82 procenta. Sesterská Nova Cinema rostla o 0,66 procentního bodu na podíl 6,10 procenta. Největší meziroční propad v této cílové skupině zaznamenala ČT 1, která si pohoršila o 1,49 procentního bodu na podíl 10,51 procenta. Následovala TV Barrandov s poklesem o 0,78 procentního bodu na úroveň 2,76 procenta (tedy až pod Smíchov) a Prima Cool, která meziročně spadla o 0,69 procentního bodu na podíl 5,17 procenta.

Z meziročního srovnání výkonu celých televizních skupin vzešla nejlépe skupina Nova, která si také jako jediná ve srovnání s loňským zářím polepšila. Všech pět jejích volně šířených kanálů denně oslovilo o 1,80 procentního bodu publika ve věku 15 až 54 let více než loni a dosáhlo podílu 39,27 procenta. Česká televize zaznamenala meziroční pokles o 0,76 procentního bodu na hodnotu 21,69 procenta, přičemž ale ČT 2, Déčko a ČT art meziročně stoupaly. Mírný pokles potkal v této divácké kategorii i skupinu Prima, která si pohoršila o 0,24 procentního bodu na hodnotu 22,80 procenta. V jejím případě však až na Primu Cool všechny ostatní kanály skupiny stoupaly.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).