Hlavní navigace

Za naši malou sledovanost může digitalizace, tvrdí Slovenská televize

2. 8. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
2. 8. 2011

Za historický propad sledovanosti zejména prvního programu veřejnoprávní Slovenské televize může digitalizace televizního vysílání. Tvrdí to Richard Šümeghy, mluvčí Rozhlasu a televize Slovenska (RTVS), pod který STV od letošního roku společně se Slovenským rozhlasem spadá. Předminulý týden naměřily peoplemetry programu STV 1 průměrný celodenní podíl u diváků starších dvanácti let pouhých 8,1 procenta. V součtu s druhým programem STV pak veřejnoprávní televizi sledoval stejný počet Slováků jako české televize.

K TÉMATU: Slovenská televize na historickém minimu. Jednotka klesla na podíl 8,1%

Průzkumy ukazují, že v důsledku procesu digitalizace zaznamenaly pokles až do 1,5 procenta stanice s nejvyšším pokrytím, to znamená i Jednotka a Dvojka. Ukazuje se, že výrazně získaly v pokrytí menší televizní stanice, řekl Šümeghy národní tiskové agentuře TASR. Dalším negativním jevem z hlediska sledovanosti STV je podle něj rychlé rozšiřování satelitního příjmu televize ve slovenských domácnostech. V roce 2004 jej podle Šümeghyho přiznávala necelá dvě procenta, v prvním čtvrtletí letošního roku to už bylo skoro 40 procent.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Slovenská televize přišla o data z peoplemetrů, nezná svoji sledovanost

Hlavním důvodem poklesu sledovanosti STV je ale její špatný program. Přiznává to samo vedení televize, které se odvolává na úsporný rozpočet a vysoký dluh, který RTVS zdědila po předchozích vedeních STV. V současnosti nemáme peníze na nákup nových pořadů. Výraznější změny se proto projeví až v příštím roce, konstatuje Šümeghy. STV dokonce několik měsíců ani nevěděla, jakou má sledovanost, protože neprodloužila smlouvu na nákup dat z peoplemetrů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).