Více než polovina letošních výnosů z prodeje reklamních časů na České televizi by měla jít na podporu digitalizace. Vyplývá to z návrhu, který má ve středu projednat vláda. ČT chce letos z reklamy vydělat 665 milionů korun, z toho 333 milionů má jít právě na podporu digitalizace. Předseda Národní koordinační skupiny pro digitalizaci (NKS) Zdeněk Duspiva minulý týden v rozhovoru pro DigiZone.cz řekl, že skupina bude po vládě žádat, aby 90 milionů z této částky šlo ještě letos na státní informační kampaň k digitalizaci.
Dalších 15 milionů korun má odejít na zvláštní účet pro rozvoj zemského digitálního vysílání. Mimo digitalizaci se počítá se 150 miliony korun určených Fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a 167 miliony korun na digitalizaci archivu České televize. Vláda se má ve středu zabývat také výroční zprávou NKS za loňský rok, zatímco návrh Technického plánu přechodu ani návrh vládního nařízení o poplatcích za využívání kmitočtů pro televizní vysílání na programu jednání kabinetu nejsou.