Hlavní navigace

Viacom vnímá převzetí MTV od Novy jako plus, slibuje řadu novinek

2. 12. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Staronový provozovatel MTV podle svých slov pracuje na „prestižním středoevropském projektu“, který tuto značku posune opět o něco dál. V tvorbě se chce však zaměřit hlavně na mezinárodní obsah.

„Nové“ MTV slibuje novinky dříve než doposud

Server DigiZone.cz se věnoval naposledy ukončení česko-slovenské verze MTV pod mediální skupinou Nova a jejímu zpětnému převzetí koncernem Viacom minulý týden ve čtvrtek, takže by to mohlo vypadat, že článek na totéž téma vydaný jen krátce poté, je zbytečný. Naše redakce ale obdržela odpovědi na otázky, které dorazily prostřednictvím jejího mediálního zastoupení. Právě ty do změny, která nastane 1. ledna příštího roku, vnášejí nové světlo. Některé odpovědi jsou poměrně zajímavé, i když, na druhou stranu, některé otázky zůstaly zcela nezodpovězeny, případně se jednalo o typické manažerské vyjádření, z něhož není úplně jasné, co jím vlastně mělo být řečeno. Jasné je, že MTV se zaměří nyní hlavně na mezinárodní obsah.

Tak především, Viacom slibuje, že feed, neboli verze kanálu, která se k divákům v České republice a na Slovensku dostane, bude plně lokalizovaná. Změna, kterou diváci zaznamenají, bude ta, že nový obsah se k nim nyní dostane mnohem rychleji, konstatuje Viacom. Stane se tak právě prostřednictvím titulků nebo českého dabingu.  Z uvedeného tedy vyplývá, že pro distribuci bude použit právě distribuční verze MTV Europe na satelitu Thor, k níž byly připojeny jak titulky, tak i česká jazyková stopa. Nemá jít ovšem o finální stav. Viacom bude zatím lokalizovat pouze pořady, tedy nikoliv upoutávky a grafiku. Do budoucna ale slibuje, že by se tak mělo stát. Odpověď na tuto otázku ale byla jasná: Zpočátku nikoliv.

Původní tvorba MTV se teď dostane k divákům dříve než doposud, slibuje MTV.

Původní tvorba MTV se teď dostane k divákům dříve než doposud, slibuje MTV.

Obrazový formát? Nejprve 4:3, později widescreen

Krokem zpět bude nasazení obrazového formátu. Zatímco česko-slovenská verze MTV pod Novou vysílala v poměru stran 16:9, tedy širokoúhle, u lokalizovaného MTV Europe budou muset diváci počítat s původním fullscreenovým, případně letterboxovým obrazem. Momentálně zůstáváme u formátu 4:3, potvrdil nový provozovatel stanice, nicméně vzápětí dodal, že: Nadále chceme naše značky posilovat a tudíž v nejbližší budoucnosti – přibližně v polovině příštího roku – plánujeme na novější formát přejít. Nasazení obrazového formátu 16:9 není u kanálů pod hlavičkou MTV a VH1 vždy pravidlem. Ve formátu 4:3 vysílají například stanice MTV Music (evropská verze), VH1 i VH1 Clasic, britská verze MTV Classic naopak nabízí poměr 16:9.

Prima Cool je jedním z našich konkurentů. Myslím si, že náš kanál je takovou malou zkouškou toho, co jsou tuzemští diváci schopni skousnout, řekla v listopadu 2009 krátce před startem česko-slovenského MTV jeho tehdejší šéfka a současná programová ředitelka Novy Alex Ruzek. Pod Viacomem je součástí strategie nadále se zaměřit se na cílovou skupinu diváků ve věku od 15 do 29 let. Do budoucna se počítá i s prací s nelineárními komunikačními prostředky. Jakým způsobem, to opět Viacom tají. Uvedl pouze tohle: V dnešní době tato skupina, na rozdíl od doby před pěti až deseti lety, hudební obsah na lineární platformě nevyhledává. Této skutečnosti jsme se přizpůsobili a reflektuje to i množství hudby k vidění na MTV.


Zdroj: Nova

Ukázka z vysílání česko-slovenské verze MTV

Lokální ceny MTV končí, Viacom chce udělat alternativu

Diváci, kteří MTV sledovali pravidelně, případně měli alespoň částečně povědomí o jeho aktivitách, věděli, že každoročně byly udíleny „MTV EMA Best Czech & Slovak Act“ a „MTV Videoklip roku Českého slavíka Mattoni“. S těmito cenami se mohou lokální diváci pravděpodobně rozloučit, neznamená to ale, že by Viacom v našem regionu definitivně odpískal lokální tvorbu. Stále považujeme hudbu za hlavní nástroj, jak navazovat kontakt s mladými lidmi, konstatovala firma v jedné ze svých odpovědí. Není vyloučeno, že do budoucna se objeví zcela nový projekt, který by mohl právě lokální udílení „EMA Best Czech & Slovak Act“ a „MTV Videoklip roku Českého slavíka Mattoni“ zastoupit.

Aktuálně pracujeme na novém prestižním středoevropském hudebním projektu, který by fungoval ve spolupráci s místními velkolepými akcemi – jakým je například Sziget festival – a konal se každoročně na jiném místě, slibuje Viacom, který však neopomněl dodat: Nic však zatím není jisté, a tak si na další podrobnosti budete muset počkat. Pokud vám maďarský Sziget festival nic neříká, vězte, že jde o akci, na níž každoročně zavítá více než 360 tisíc návštěvníků a je dokonce tak populární i u nás, že má webové stránky také v češtině. Sziget festival spojuje lidi z více než sedmdesáti zemí světa, a tak je právem považován za jednu z největších multikulturních akcí v Evropě, netají se „skromností“ jeho pořadatel.

BRAND24

Na trhu má Viacom aktuálně deset stanic

Viacom je na českém a slovenském trhu zastoupen už nyní řadou značek. Místní pobočku provozuje šestým rokem. Distributorem tematických kanálů MTV a VH1 je společnost IKO Kabel, která provozuje stanice Film+ a Fishing&Hunting. Jde o lokalizované dětské kanály Nickelodeon, Nickelodeon HD, Nick Jr. a šest hudebních programů  - VH1, VH1 Classic, MTV Rocks, MTV Hits a MTV Dance. Nabídku stanic Viacomu uzavírá MTV Live HD. Tento program byl donedávna součástí satelitní služby Skylink, ta ho však z kapacitních důvodů vyřadila. Aktuálně tento program v nabídce žádného operátora působícího na družici nenajdete. Zapomenout nesmíme na Comedy Central Extra, kde jsou k dispozici DVB titulky.

Spolu s nedávným uvedením televizních kanálů Nickelodeon a Comedy Central Extra, navazující na kvalitu hudebních kanálů, MTV Hits, MTV Rocks a MTV Live HD, VH1 Classic a VH1, je Viacom přítomen s širokým portfoliem kanálů na mediálních trzích v České republice a na Slovensku. Převzetí provozních aktivit, je logickým postupem v rámci naší současné regionální expanze, komentoval nedávno krok společnosti Viacom Bartosz Witak, její generální ředitel pro střední a východní Evropu a také Izrael. V případě, že Viacom skutečně dodrží, co napsal a slíbil ve vyjádření serveru DigiZone.cz, nemusel by lokální divák nad koncem verze MTV Czech tolik truchlit. Nechme se ale raději překvapit, jaká bude realita.


Repro foto MTV Hits

Tematické kanály MTV už vysílají ve formátu 16:9 dva roky. Jsou zastoupeny i na českém a slovenském trhu.

Vítáte převzetí MTV v České republice a na Slovensku společnosti Viacom?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).