Hlavní navigace

V únoru si nejlépe vedla Nova, meziměsíčně ztrácela podíl ČT 1

1. 3. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ ÚNORA – Hlavní kanál Novy si oproti lednu polepšil takřka o dvě procenta, rostl i podíl hlavní Primy. Naopak klesala ČT 1.

Meziměsíční vývoj (vs. leden 2016)

Cílová skupina 15+

Mezi televizními kanály si oproti lednu nejvíce pohoršila ČT 1, která přišla o 1,15 procenta diváků starších patnácti let. Kanály sdružené v rubrice Ostatní meziměsíčně odepsaly 0,73 procenta uvedené divácké skupiny. Tratila i ČT 2, jejíž podíl se zmenšil o 0,41 procenta. Největší nárůst vykázala hlavní Nova, které přibylo 1,89 procenta obecné věkové skupiny. Polepšila si i Prima, její podíl poskočil o 0,86 procenta. Ostatní trendy nebyly tak výrazné.

MINULÝ MĚSÍC: Oproti prosinci oslabila ČT 1, meziročně nejvíce ztrácí Nova

Z pohledu televizních skupin ztratila nejvíce Česká televize, jejíž podíl klesl o 1,69 procenta na celkových 30,28 procenta. Lehce oslabily i kanály skupiny Barrandov, které přišly o 0,14 procenta obecné divácké skupiny a v únoru vykázaly podíl 7,12 procenta. Svůj podíl naopak navýšila Prima, a to o 0,75 procenta na celkových 22,45 procenta. Nejvíce si polepšila skupina Nova, její podíl vzrostl o 1,89 procenta na únorových 28,68 procenta.

Kanály – průměrné podíly (únor 2016)
Graf podílu kanálů (únor 2016)
Graf podílu skupin (únor 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny nejvíce ztratila ČT 1, která si oproti lednu pohoršila v únoru o 1,34 procenta. Kanály sdružené v položce Ostatní přišly o podíl ve výši 1,07 procenta. Oslabila i ČT 2, která odepsala 0,36 procenta mladší cílové skupiny. Výrazně svůj podíl posílila Nova, jejíž podíl narostl o 1,93 procenta. Lehký nárůst o 0,26 procenta vykázala TV Barrandov, o 0,18 procenta stoupl podíl stanice O.

MINULÝ ROK: V únoru nejvíc posilovala Nova, krok s ní držela i Nova Cinema. Propadala se ČT 1

Mezi televizními skupinami si nejhůře vedla Česká televize, která ztratila 1,69 procenta a její únorový podíl ve věkové skupině od 15 do 54 let činil 24,15 procenta. Ostatní skupiny hlásí meziměsíční nárůst, Nova posílila o 2,26 procenta na celkových 34,69 procenta. Lehce posílily i kanály Primy, jejich podíl stoupl o 0,07 procenta na 23,04 procenta. Kanály skupiny Barrandov si polepšily o 0,12 procenta na celkových pět procent.

TOP 10 všechny stanice (únor 2016)

Meziroční vývoj (vs. únor 2015)

Cílová skupina 15+

Z meziročního pohledu vykázala nejvýraznější nárůst ČT 1, jejíž podíl narostl o 1,75 procenta. Podobného výsledku dosáhla i TV Barrandov, která si meziročně polepšila o 1,69 procenta obecné věkové skupiny. Na opačném konci žebříčku se choulí Nova, která meziročně odepsala 2,88 procenta zmíněné divácké skupiny. O zhruba polovinu, tedy 1,45 procenta, pak přišla Nova Cinema. Klesl i podíl ČT Sport, a to o 0,65 procenta.

Nejhůře dopadla Nova i jako celá skupina, když její podíl u diváků starších patnácti let meziročně klesl o 4,57 procenta. Tři ostatní televizní skupiny si meziročně naopak polepšily, nejvýrazněji díky spuštění tří nových kanálů skupina Barrandov, která svůj podíl navýšila o 2,96 procenta. Prima si polepšila o 1,45 procenta a České televizi podíl meziročně narostl o 0,88 procenta.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

U mladší věkové skupiny si meziročně nejvíce polepšila TV Barrandov, jejíž podíl vzrostl o 1,2 procenta. Poskočil i podíl Primy, a to o 0,88 procenta. ČT 1 svůj podíl navýšila o 0,64 procenta. Největší ztrátu naopak zaznamenala hlavní Nova, která meziročně odepsala 2,26 procenta své primární cílové skupiny. Klesl i podíl kanálu Nova Cinema, meziročně o 1,81 procenta. O 0,45 procenta klesl podíl i stanici Prima Zoom.

Z televizních skupin si nejlépe vedly kanály Primy, jejichž podíl narostl o 2,64 procenta. Polepšila si i skupina Barrandov, její podíl meziročně stoupl o 2,28 procenta. Mírně poklesl podíl České televize, která meziročně oslabila o 0,18 procenta. Nejvýraznějšího oslabení se tak dočkaly kanály Novy, jejichž podíl klesl o 4,28 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).