Hlavní navigace

V říjnu nejvíc posilovala Prima family. Nova, ČT 1 a TV Barrandov klesaly

7. 11. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA Meziročně si ale hlavní kanál Primy pohoršil, loni na podzim se mu dařilo lépe. Největší pokles oproti loňskému říjnu vykázala televize Nova.

Nejvíce rostoucí televizí v říjnu z pohledu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku byla Prima family. Oproti srpnu si polepšila o 1,37 procentního bodu, když ji denně sledovalo v průměru 19,89 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. V září dosáhnul hlavní kanál Primy průměrného celodenního podílu 18,62 procenta. Vyplývá to z pravidelné měsíční zprávy společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO). 

K TÉMATU: V září nejvíc posilovala Nova, oproti srpnu poskočila o 4,5 procentního bodu

Růst v říjnu kromě Primy family vykázala už jen Nova Cinema, a to o 0,43 procentního bodu na hodnotu 4,67 procenta. Všechny ostatní televize si oproti září pohoršily. Nejvíc ČT 1, která klesla o 0,56 procentního bodu na podíl 15,79 procenta. Výrazný pokles, o 0,43 procentního bodu, zaznamenala i TV Barrandov, kterou v říjnu sledovalo denně v průměru 4,82 procenta dospělého publika. O 0,34 procentního bodu klesla i ČT Sport, v říjnu dosáhla podílu 2,40 procenta oproti zářijovým 2,74 procentům. 

ČTĚTE TAKÉ: Nova v srpnu klesla na nejhorší měsíční podíl u dospělého publika v historii: 20,98 %

Z pohledu tří největších televizních skupin v říjnu vykázala nejvyšší kumulovaný podíl na dospělém publiku Nova Group, ktrá dosáhla hodnoty 30,75 procenta. Oproti září si polepšila o 1,15 procenta. Následovala Česká televize, jejíž čtyři programy v říjnu zaujaly po celý den 27,95 procenta dospělého publika, což bylo o 1,08 procentního bodu méně než v září. Prima Group skončila třetí s podílem 26,15 procenta, o 0,98 procentního bodu vyšším než v září. 

NAPSALI JSME: V červenci nejvíc klesala Nova s Primou, naopak stoupala Česká televize

V meziročním srovnání s říjnem loňského roku nejvíc stoupala zpravodajská ČT 24. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku stoupla o 1,46 procentního bodu (z loňských 4,39 na letošních 5,85 procenta). Naopak největší meziroční pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,61 procentního bodu z loňských 27,74 na letošních 25,13 procenta. Zajímavé je, že ačkoli Prima family si v říjnu oproti letošnímu září polepšila nejvíc ze všech českých televizí, oproti loňskému říjnu si také pohoršila (o 0,39 procentního bodu).

BRAND24

Pohledem televizních skupin si meziročně v říjnu nejvíc polepšila Česká televize, a to o 1,34 procentního bodu z loňských 26,61 na letošních 27,95 procenta. Rostla také Prima Group, a to díky tematickým kanálům Prima Cool a Prima love. Meziročně si polepšila o 0,82 procentního bodu (z loňských 25,33 na letošních 26,15 procenta). Pokles vykázala Nova Group, jež si pohoršila o 2,01 procentního bodu z loňských 32,76 na letošních 30,75 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za říjen 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program  Share D15+ Meziměsíční vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,79 - 0,56 + 0,12
ČT 2 3,91 – 0,11 + 0,29
ČT Sport 2,40 - 0,34 - 0,53
ČT 24 5,85 – 0,07 + 1,46
Nova 25,13 - 0,23 - 2,61
Nova Cinema 4,67 + 0,43 – 0,35
Fanda 0,95 – nebyl měřen – – nebyl měřen –
Prima family 19,89 + 1,37 - 0,39
Prima Cool 3,88 – 0,18 + 0,40
Prima love 2,38 – 0,11 + 0,81
TV Barrandov 4,82 - 0,43 – 0,26
Atmedia 1,96 – 0,14 + 0,01
ostatní TV 8,37 – 0,48 + 0,10

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).