Hlavní navigace

V rámci týdne si vedla nejlépe ČT, u mladšího publika pak Nova

18. 7. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Česká televize, Nova
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nova snížila meziroční ztrátu pod dvě procenta, kromě Barrandova (v 15+) nejvíce stoupl podíl FTV Prima, a to v 15–54.

Mezitýdenní vývoj (vs. 27. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT Sport, který ztratil 5,55 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek ale kompenzovala stanice ČT 2, která si polepšila o 1,58 procenta uvedené cílové skupiny, a také ČT 1, která získala 1,41 procenta obecné divácké skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní přišly o podíl 1,27 procenta a ztrácela i filmová Nova Cinema, a to 0,51 procenta. Naopak o 1,23 procenta všeobecné věkové skupiny posílila hlavní Nova.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prázdniny nesvědčí hlavním kanálům televizních skupin, daří se ČT Sport

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která sice kvůli ČT Sport ztrácela o 1,14 procenta, ale celkem oslovila 33,37 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i Nova, jejíž podíl stoupl o 0,8 procenta na celkových 25,86 procenta, a také Prima, u níž dosáhl 20,85 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 1,12 procenta. Vzrostl i podíl skupiny Barrandov, která získala 0,69 procenta a celkem ji sledovalo 8,35 procenta uvedené divácké skupiny.

Top 10 všechny stanice (28. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál ČT Sport, který přišel o podíl 5,12 procenta, a také kanály sdružené pod skupinou Ostatní, které ztratily 1,06 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT 1, která si polepšila o 1,4 procenta, a ČT 2, která získala 1,33 procenta. Nejvíce však narostl podíl stanice Nova, a to o 2,27 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Kompenzovala tak podíl filmového kanálu Nova Cinema, který u mladších diváků o 0,71 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Náskok České televize před skupinou Nova se podařilo udržet i minulý týden

Česká televize lehce poklesla jako televizní skupina, když přišla o 1,36 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 26,71 procenta. Všechny ostatní stanice posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl o 0,55 procenta a celkem činil 23,06 procenta. O 1,79 procenta pak posílily stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 32,04 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, a to o 0,47 procenta na celkových 5,57 procenta.

Kanály – průměrné podíly (28. týden 2016)
Graf podílu kanálů (28. týden 2016)
Graf podílu skupin (28. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 29. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 2 si meziročně polepšila nejvíce, a to o 0,9 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,05 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl stanice Prima, která meziročně odepsala 1,36 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu pak zaznamenaly i kanály sdružené pod Atmedia a Prima Cool, které shodně přišly o 0,92 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 0,8 procenta, a také Nova, která si připsala 0,57 procenta.

Z pohledu televizních skupin nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 1,15 procenta všeobecné věkové skupiny, a neznatelně i Prima – 0,04 procenta. Díky spuštění nových kanálů si nejvíce polepšil Barrandov, který si připsal 1,74 procenta. Posílila i Česká televize a její podíl stoupl o 1,56 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Prima, jejíž podíl stoupl o 1 procento. Prima Cool ale ztratila 1,43 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Druhou nejvyšší ztrátu zaznamenaly kanály sdružené pod Atmedia, které meziročně přišly o 1,15 procenta, a také Nova Cinema, která odepsala 1,12 procenta. Naopak Nova svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 0,49 procenta a posílila i ČT 2, jejíž podíl stoupl o 0,56 procenta.

Meziroční posuny nejsou až tak výrazné. Nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 1,78 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 0,91 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 2,25 procenta, navýšily kanály FTV Prima. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 1,13 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).