Hlavní navigace

UPC se v Česku loni propadla do ztráty 277 milionů Kč. Kvůli investicím

11. 5. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
11. 5. 2011

Ztráta největší české kabelové společnosti UPC za loňský rok dosáhla astronomické částky 277 milionů korun. Vyplývá to z dokumentů společnosti, které získal ekonomický deník E15. Oproti předloňskému roku jde o více než dvojnásobnou ztrátu, protože rok 2009 firma uzavřela v mínusu 133 milionů korun. Důvodem mají být investice do rozvoje kabelových sítí, jejich digitalizace a navyšování kapacity.

K TÉMATU: Satelitní televize od UPC má 81 tisíc zákazníků, digitální kabel 417 tisíc

Česká pobočka UPC, která patří stejně jako celá UPC do mediální skupiny Liberty Global, odmítla pro E15 svoje hospodářské výsledky za loňský rok komentovat. Firma se zadlužila už v minulých letech, momentálně její celkový dluh dosahuje 6,42 miliardy korun. Kvůli hrozivě narůstající kumulované ztrátě firma přistoupila loni na podzim k radikálnímu kroku, když snížila základní kapitál o 4,5 miliardy na 1,123 miliardy korun, upozorňuje E15.

BRAND24

TABULKA: Počty zákazníků společností UPC Česká republika a UPC DTH od roku 2008

Ve ztrátě je UPC od roku 2007, kdy za devět miliard korun koupila tehdejší druhou největší českou kabelovou společnost Karneval a spojila se s ní. Firma se také dlouhodobě potýká s úbytkem zákazníků kabelové televize. Klienti digitální kabelové televize jí sice přibývají, ale nestačí pokrýt úbytek odběratelů analogové kabelové televize. Naopak stále roste zájem o netelevizní služby UPC, kabelový telefon a především vysokorychlostní připojení k internetu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).