Hlavní navigace

UPC má zmatky v ceníku satelitní digitální služby UPC Direct

5. 6. 2010
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 115393
TÝDENNÍ REVIZE - Nečekané změny provádí nizozemská centrála satelitního operátora UPC DTH v ceníku služby UPC Direct. Původně anoncovaná cena 399 Kč měsíčně za základní programovou nabídku Direct Medium již neplatí. Aktuální cena je podle oficiálních údajů na webu 402 Kč, avšak podle ceníku pro obchodníky, který má k dispozici také DigiZone.cz, jde o částku 299 Kč. Podobně je tomu i u dalších programových balíčků. Česká pobočka UPC se již k této problematice nemůže vyjadřovat, satelitní televize spadá plně pod křídla nizozemské UPC DTH.

Digitální satelitní televize UPC upravuje ceník

V rámci lákání zákazníků na služby satelitní digitální televize UPC Direct přichází od 1. června společnost UPC Česká republika s akční nabídkou na svůj balík Direct Medium (dříve označovaný jako Rodina). Pokud se klient zaváže na odebírání služby minimálně po dobu 12 měsíců, získá ji za 299 Kč, tedy o stokorunu levněji než bylo uvedeno v oficiálním ceníku. Garance ceny je na dobu jednoho roku. 1. června se však na stránkách cz.upcdirect.com objevil jiný (předchozí) ceník, podle kterého měla služba Direct Medium zůstat na 399 Kč a za balíček tří filmových programů HBO (HBO, HBO 2, HBO Comedy) měl zájemce zaplatit jen 99 korun měsíčně. Podle webu Parabola.cz by však měly platit ceny, které obdrželi obchodníci. Tyto zmatky vznikají díky tomu, že satelitní digitální televize UPC už nespadá pod českou pobočku této společnosti. Té dokonce nabídka UPC Direct úplně zmizela z webových stránek a jsou zde informace pouze o kabelové digitální televizi. Všechny aktivity kolem satelitní televize jsou nyní řízeny z centrály UPC DTH v Nizozemsku.

UPC - ani korunu navíc

Lukáš Polák: UPC opět mění ceny satelitní digitální televize
Lukáš Polák: Společnost UPC přichází s akční nabídkou pro nové klienty na satelitu
Jan Potůček: UPC Direct zveřejnil nový ceník beze slev, nabízí nejlevnější HBO

Česká televize nabídne fotbalové mistrovství světa v HD kvalitě

Za necelý týden začíná v Jihoafrické republice další mistrovství světa ve fotbale, které potrvá přesně měsíc, od 11. června do 11. července. Mistrovský titul budou obhajovat fotbalisté z Itálie a diváci České televize budou moci být poprvé u toho prostřednictvím vysokého rozlišení a se zvukem Dolby Digital 5.1. Našim čtenářům jsme však dali nahlédnout i do vysílání programů ITV 1, Das Erste a ZDF, které mistrovství světa nabídnou taktéž v HDTV. Měsíční sportovní svátek začne již den předtím obřím koncertem v Johannesburgu, kde vystoupí například Black Eyed Peas, Alicia Keys nebo Shakira. Veřejnoprávní médium z Kavčích hor už má také jasno o tom, jak bude fotbalové mistrovství na obrazovkách Dvojky a Čtyřky vypadat. Podrobnosti zveřejnila na svém webu. Česká televize nabídne živě celkem 64 duelů. Přímo v dějišti šampionátu budou komentátoři Pavel Čapek, Jaromír Bosák a Ondřej Lípa, některé ze zápasů se však budou komentovat z pražského studia, kde budou připraveni Jiří Štěpán, David Kalous, Radek Bauer, Vlastimil Vlášek a David Kozohorský.

ITV 1 - football united

Lukáš Polák: Fotbalová událost roku: kde zdarma sledovat mistrovství světa?
Lukáš Polák: Česká televize nakonec nabídne fotbalové mistrovství v HD kvalitě
Jan Potůček: Mistrovství světa ve fotbale odsune na deset dní Jedničku z ČT HD

Product placement vstoupil v platnost

1. června začal platit zákon o audiovizuálních mediálních službách, jehož součástí je mimo jiné pasáž věnovaná takzvanému product placementu, tedy zjednodušeně řečeno, propagaci konkrétního výrobku v pořadu za úplatu, avšak za podmínky, že divák o tom bude viditelným způsobem informován. Jak se staví k product placementu velké české televize, nebo třeba zpravodajský kanál Z1? Takzvaný product placement si lze nejlépe vysvětlit na příkladu, který jsme uvedli na DigiZone.cz letos v lednu. Je to tedy jakási skrytá reklama, která byla pro naše televize do letošního června zakázaná. Pokud si ještě vzpomenete na nedělní pořad Volejte řediteli s bývalým šéfem televize Nova Vladimírem Železným a nezbytnou lahví minerální vody Korunní na jeho stolku, obvykle otočenou etiketou směrem ke kameře, pak právě takto by mohla vypadat legální verze product placementu. Základním požadavkem autorů směrnice je férový přístup k televizním divákům, kteří by měli z úvodních i závěrečných titulků pořadu vědět, že obsahuje nebo obsahoval reklamní sdělení.

Mazec - Hrachovcová Dejdar

Lukáš Polák: Product placement je realitou. Jak se k němu staví české televize?
Jan Potůček: Dnes začíná platit zákon, který reguluje videoservery na internetu
Jan Potůček: Regulace videowebů? Přihlásíme se, slibuje ředitel internetové televize Stream.cz

Stručně

Slovenský telekomunikační operátor Towercom, tamní obdoba Českých Radiokomunikací, v pátek zařadil do nabídky digitální terestrické sítě komerční televizi Markíza. Stalo se tak náhradou za konkurenční JOJ Plus a veřejnoprávní sportovní okruh Trojka. Tyto programy se objeví později v dalších multiplexech, jejichž realizace je v současné době v přípravě.

Lukáš Polák: Markíza vstupuje do digitální terestrické sítě na Slovensku

Společnost UPC Česká republika nabídne svým zákazníkům v kabelové síti vysílání DVB-T stanic. Server DigiZone.cz o tom informoval mluvčí operátora František Malina. UPC úspěšně testuje ve své kabelové síti v Praze šíření pozemského televizního vysílání ve standardu DVB-T. V kabelové síti tak umí nabídnout tzv. must carry, tedy povinně vysílané televizní kanály z analogového kabelového vysílání, digitálního vysílání ve standardu pro kabelové sítě (DVB-C) a pozemského televizní vysílání ze dvou dostupných multiplexů, sítě 1 a 2, uvedl Malina.

Lukáš Polák: UPC nabídne zákazníkům na kabelu také vysílání dvou terestrických multiplexů

Česká hudební televize Retro Music Television zahájila volné vysílání na internetu. Stanice, která počítaje 1. červnem zakódovala svoje vysílání na internetu a je součástí placených nabídek satelitních služeb Skylink a CS Link, tímto způsobem umožňuje divákům svůj příjem zcela zdarma. Živý stream lze sledovat na adrese www.retromusic.cz, avšak v horší obrazové kvalitě.

Jan Potůček: Retro Music Television začala volně vysílat na internetu
Lukáš Polák: Retro Music Television od včerejška na satelitu placená

UPC a O2TV - vývoj počtu zákazníků 2008 - 2010

Neúspěch s exkluzivními přenosy zápasů české hokejové extraligy na speciálních kanálech věnovaných jednotlivým klubům v placené digitální televizi O2TV vedl společnost Telefónica O2 k rozhodnutí neprodloužit smlouvu o generálním partnerství extraligy. Kontrakt končí podle Hospodářských novin po třech letech, kdy Telefónica O2 přispívala českému hokeji částkou 60 milionů korun ročně.

Jan Potůček: O2TV se nepodařilo prodat hokej, Telefónica odchází od české extraligy

V červenci začne platit novela zákona o elektronických komunikacích, která umožňuje Českému telekomunikačnímu úřadu (ČTÚ) odebrat kmitočty provozovateli, který je řádně nevyužívá a pouze je blokuje před dalším použitím. Zákon by se mohl citelně dotknout Telefóniky O2 a její zemské digitální televizní sítě 4, která má pokrývat svým signálem 70 procent populace, ale dosud vysílá experimentálně pouze v Praze, Brně a Ostravě.

Jan Potůček: Multiplex 4 může přijít o kmitočty, Telefónica O2 analyzuje nový zákon
Jan Potůček: Telefónica O2 vítá zavádění DVB-T2, ale neví, zda v něm bude vysílat

BRAND24

Již druhý program z rodiny National Geographic Channels ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV) začne vysílat v České republice a na Slovensku. Počínaje červnem zahájila společnost Channels, která tyto programy v tuzemsku zastupuje, distribuci stanice Nat Geo Wild HD. Stejný program ve standardním rozlišení obrazu aktuálně nabízí několik kabelových společností a poskytovatelů IPTV, včetně UPC.

Jan Potůček: National Geographic Channel začne v Česku šířit druhý program v HD kvalitě

Nejzásadnější událost toho týdne byla:

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).