Hlavní navigace

TV Doma zřejmě oslabí Markízu, počítá její ředitel

20. 8. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
20. 8. 2009

Úbytek diváků může v souvislosti se spuštěním svého druhého programu očekávat nejsledovanější slovenská televize Markíza. Serveru Mediálne.sk to řekl její generální ředitel Václav Mika. Markíza zahájí 31. srpna vysílání svého prvního tematického kanálu, kabelové a satelitní stanice zaměřené na ženy TV Doma.

K TÉMATU: Druhý kanál Markízy může být určen i pro Českou republiku

Jiná cesta ale neexistuje, nemáme na výběr, řekl Mika. Markíza si dala se startem svého druhého programu na čas, konkurenční televize Joj provozuje svůj filmový kanál Joj Plus už téměř rok. Za tu dobu si vytvořila stabilní, téměř tříprocentní podíl na trhu, což je o něco více, než v České republice momentálně dosahuje plnoformátová digitální televize Barrandov.

ČTĚTE TAKÉ: CME se snaží, v Česku a na Slovensku spustí hned dvě nové televize

BRAND24

Nové stanice mají šanci dostat se k zajímavému počtu diváků, míní Mika. Nedělat nic ve snaze slepě bránit podíl Markízy by byla špatná cesta, dodal. Podíl Markízy, kterou provozuje společnost CME, vlastník televize Nova, v posledních letech neustále klesá. Momentálně se pohybuje většinou těsně pod 30 procenty (Nova má přes léto o čtyři až pět procentních bodů více).

Podle Miky je TV Doma „přesně naformátovaná“, nikdo z Markízy ale nechce dopředu odhadovat, jaké sledovanosti a podílu na trhu by měla dosáhnout. Zpočátku má TV Doma vysílat především převzaté filmy a seriály, včetně novácké Ulice. Později přibude i vlastní dramatická tvorba. Tu však vedení televize plánuje až na dobu, kdy bude TV Doma vydělávat prodejem reklamních časů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).