Hlavní navigace

Terestricky šířené televizní vysílání využívá 58 procent českých domácností

9. 11. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Průzkum Digimonitor byl proveden na vzorku 1203 obyvatel České republiky. Sběr dat proběhl v rámci internetového panelu agentury STEM/Mark, výsledky zpracovala společnost MRThink.

Zemskou platformu využívá pro příjem televizního vysílání stále více než polovina domácností. Zájemců o příjem terestrického vysílání navíc meziročně narůstá – nyní o něm uvažuje deset procent oslovených respondentů. O přesunu na jinou platformu pak uvažuje méně dotázaných než v uplynulých letech. I v případě přechodu z analogového na digitální vysílání, kdy došlo k mírnému poklesu diváků využívajících terestrické vysílání, se ukázalo, že domácnosti se po určitém zaváhání postupně vracely k zemské bezplatné televizi, uvedl Marcel Procházka, ředitel regulace a strategie Českých Radiokomunikací.

BRAND24

PSALI JSME: České Radiokomunikace jednají s ČTÚ o individuálních oprávněních k přechodové síti 12

Druhým nejčastějším způsobem televizního příjmu je podle průzkumu, který si objednaly České Radiokomunikace, satelit. Ten využívá 26 procent českých domácností, kabelovou televizi pak 24 procent dotazovaných a zbylých sedm procent využívá IPTV. Zhruba sedmdesát procent domácností využívajících zemskou platformu přijímá signál prostřednictvím zabudovaného tuneru v televizoru, zbývajících třicet procent používá set-top box. Jejich podíl STB stále klesá a je zřejmé, že tato zařízení byla využívána zejména v rámci přechodu z analogového na digitální vysílání a postupně jsou vyměňována za nové televizory se zabudovaným DVB-T tunerem.

O přechodu na zemské vysílání uvažuje nyní deset procent respondentů a toto číslo v čase stále narůstá, když v roce 2013 se jednalo o 8,5 procenta. Údaje z výzkumu také indikují, že tím, jak se zvyšuje počet televizorů v domácnostech, uvažují lidé také o rozšíření počtu platforem, které využívají. V souvislosti s přechodem na nový standard digitálního vysílání (DVB-T2) ale jen osm procent diváků uvažuje o přechodu na alternativní platformu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).