Hlavní navigace

T-Mobile slevil, televizi v kapse nabídne až příští rok

26. 2. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 322915
26. 2. 2007

Komerční vysílání digitální televize pro mobilní telefony neodstartuje letos, jak původně plánovala společnost T-Mobile, ale nejdříve v první polovině příštího roku. Na společném workshopu k problematice DVB-H se na tom minulý týden ve čtvrtek shodli všichni tři mobilní operátoři a vedení Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ).

Okamžitému startu komerčního provozu DVB-H brání současné zákony, které neumožňují v pozemních sítích provozovat převzaté programy. Zároveň také zakazují křížení vlastnictví mezi provozovateli sítí a provozovateli vysílání, takže DVB-H v současné době nemůže nabídnout žádný z mobilních operátorů. Pokud dojde k úpravě právního rámce v nejbližší době, lze očekávat, že s přihlédnutím k lhůtám příslušného výběrového řízení a navazující komerční a technické realizaci (výstavba sítě, příprava služby) projektu, že „televize v kapse“ bude dostupná zákazníkům v ČR v první polovině roku 2008, informovala mluvčí ČTÚ Dana Makrlíková.

Tipy C

Dalším problémem je nedostatek kmitočtů pro sestavení celoplošné sítě pro DVB-H. Bez vypínání frekvencí současných analogových televizí totiž nelze vystavět síť s větším pokrytím než 30 procent populace. Výběrová řízení na provoz televize v kapse je tudíž nutné časově sladit s Technickým plánem přechodu na zemské digitální vysílání ve formátu DVB-T. Mezi bariérami, které byly diskutovány, byla i otázka dostupnosti koncových zařízení, které musí být v období spuštění služby na trhu v odpovídající kvalitě, dostatečné a cenově dostupné nabídce, dodala Makrlíková.

Mobilní operátoři jednali s ČTÚ o televizi v kapse už dvakrát. Loni na jaře pro ně úřad uspořádal dva speciální workshopy. Na podzim pak T-Mobile společně s Radiokomuni­kacemi vyzkoušel pilotní provoz DVB-H v Praze.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).