Výsledky měření napříč platformami mají primárně doplnit výsledky peoplemetrového panelu, které tak budou reflektovat nejen televizní stanice sdružené v ATO, ale i ostatní dodavatele videoobsahu, kteří se rozhodnou respektovat jednotnou reklamní měnu. Pilotní provoz crossmediálního měření, který probíhal od konce loňského záři do poloviny letošního února, realizovala výzkumná agentura TNS Aisa ve spolupráci se sesterskými firmami KantarMedia a comScore. Za ATO se projektu zúčastnily Česká televize, Prima, Nova a Asociace mediálních agentur.
PSALI JSME: O pilotní projekt crossmediálního měření se postará agentura TNS Aisa
Testovací panel tvořilo třicet panelistů se 69 zařízeními schopnými přijímat audiovizuální obsah, ať už šlo o stolní počítače, laptopy, tablety nebo chytré telefony. Jejich identifikaci zajišťovala technologie Kantar Media Virtual Meter, vlastní měření probíhalo tři týdny a vyšlo na několik set tisíc korun. Data o sledovanosti videoobsahu a souvisejících reklam byla zájemcům dodávána na denní bázi. Za uvedené období bylo na měřených zařízeních spuštěno přes 129 milionů videí, z toho kolem 38 milionů obsahových a zhruba 91 milionů reklamních nebo tzv. selfpromo videí.