Hlavní navigace

Spuštění crossmediálního měření chystá ATO na leden 2018

12. 3. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

UVNITŘ PREZENTACE – Od začátku roku 2018 chce Asociace televizních organizací spustit integrované měření sledovanosti lineárního televizního a digitálního videoobsahu.

Výsledky měření napříč platformami mají primárně doplnit výsledky peoplemetrového panelu, které tak budou reflektovat nejen televizní stanice sdružené v ATO, ale i ostatní dodavatele videoobsahu, kteří se rozhodnou respektovat jednotnou reklamní měnu. Pilotní provoz crossmediálního měření, který probíhal od konce loňského záři do poloviny letošního února, realizovala výzkumná agentura TNS Aisa ve spolupráci se sesterskými firmami KantarMedia a comScore. Za ATO se projektu zúčastnily Česká televize, Prima, Nova a Asociace mediálních agentur.

BRAND24

PSALI JSME: O pilotní projekt crossmediálního měření se postará agentura TNS Aisa

Testovací panel tvořilo třicet panelistů se 69 zařízeními schopnými přijímat audiovizuální obsah, ať už šlo o stolní počítače, laptopy, tablety nebo chytré telefony. Jejich identifikaci zajišťovala technologie Kantar Media Virtual Meter, vlastní měření probíhalo tři týdny a vyšlo na několik set tisíc korun. Data o sledovanosti videoobsahu a souvisejících reklam byla zájemcům dodávána na denní bázi. Za uvedené období bylo na měřených zařízeních spuštěno přes 129 milionů videí, z toho kolem 38 milionů obsahových a zhruba 91 milionů reklamních nebo tzv. selfpromo videí.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).