Hlavní navigace

Sport 5 míří do multiplexu 3 v Praze a středních Čechách, už nebude jen o motorismu

23. 8. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Nový koncept televize počítá s magazíny, dokumenty a informacemi o různých druzích sportu a zaměří se i na ženy, děti a mládež. Zkušební vysílání v DVB-T zahájí už 1. září.

Neplacený a s širším tematickým zaměřením

Proniknout mezi známější a sledovanější sportovní kanály chce původně čistě motoristická televize Sport 5. Od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) tento získala licenci pro pozemní vysílání v Praze a středních Čechách a už 1. září vstoupí do multiplexu 3 společnosti Czech Digital Group (CDG). Serveru DigiZone.cz to potvrdil programový ředitel Sportu 5 Ondřej Koubek. „Spuštění plánujeme už od 1. září,“ uvedl s tím, že vstup do DVB-T má být pro Sport 5 zkouškou, zda se dokáže přenést přes dosavadní pověst úzce specializovaného placeného kanálu, který vysílá přes kabel a na satelitu. Proto televizi čeká i úprava programového schématu.

„Sport 5 se touto cestou otevírá širšímu sportu, motorismus zůstává, ale nebude tvořit 100 procent programového obsahu. Sport 5 má za cíl věnovat se i dalším sportům a mimo to i magazínům, dokumentům a vlastní tvorbě. Dá se říci, že tímto krokem je Sport 5 obecně sportovní televizí, kde mimo sportu diváci najdou informace, dokumenty, magazíny, zpravodajství, publicistiku i pořady zaměřené na kombinace sportu, zdravé výživy, krásy i vzdělávací pořady,“ řekl serveru DigiZone.cz Martin Šlechta, ředitel společnosti Sport 5, a.s., která stanici provozuje. „Naším cílem je oslovit jak ženy, tak i mládež a děti, tedy kromě zachování přízně všech fanoušků motorů a motorismu obecně,“ dodal.


Foto: Sport 5

Motorismus z vysílání Sportu 5 nezmizí, ale už nebude tvořit 100 procent jeho obsahu

Žádné přetahování o atraktivní vysílací práva

Diváci by ale od Sportu 5 neměli čekat soupeření s velkými sportovními kanály o atraktivní a drahá vysílací práva na populární sportovní soutěže. Šlechta slibuje spíše zaměření na menšinové sporty, které dosud v televizi nedostávaly příliš mnoho prostoru. „Věnovat se budeme i motocyklům, lodím, letectví, železnici, modelářství. Určitý prostor dostane i bezpečnost v dopravě , ale i ve všech zmíněných oblastech. Sport zůstává naší prioritou, snažíme se o rozšíření témat a chceme se věnovat takovým sportům, které nejsou obvyklé na ostatních kanálech,“ říká. Rozšíření programového záběru i cílení na širší skupiny diváků přímo souvisí se snahou vstoupit do pozemního vysílání.

Že to s programovými změnami Sport 5 skutečně myslí vážně, vyplývá i z čerstvě udělených vysílacích licencí. Kromě oprávnění pro regionální vysílání v pražském a středočeském DVB-T televize získala i novou satelitní licenci a v obou už je programové zaměření specifikováno šíře než jen doposud. „Udělené licence již nejsou pouze na motorismus,“ potvrzuje Martin Šlechta. „Vysílání v DVB-T vnímáme jako zkušební s cílem otevřít se více divákům a pokusit se vystoupit tak ze stínu monotématického sportovního kanálu závislého na počtu diváků, kteří jsou ochotni zaplatit za placený balíček sportovních kanálů.“


Zdroj: CDG

Pokrytí multiplexu 3 z vysílačů Praha – Žižkov a Praha – Cukrák, z nichž bude v této síti vysílat Sport 5

Sport 5 uvažuje o celoplošném vysílání v DVB-T

Ambice Sportu 5 ale míří ještě výš. Podle šéfa programu Ondřeje Koubka nelze vyloučit, že po metropoli stanice expanduje do pozemních multiplexů v dalších regionech. „Praha a Středočeský kraj nám poslouží jako testovací prostředí, zda se jedná o krok správným směrem,“ říká. Pokud by k rozšiřování do dalších regionů došlo, nastane poměrně brzy. „Tento krok je pro Sport 5 tak zásadní, že jeho dopady chceme podrobně vyhodnotit koncem letošního roku. Pokud by se ukázalo, že jsme schopni obstát v celoplošném vysílání, tak je další rozšíření logickým krokem,“ dodává Koubek. V multiplexu 3, kam Sport 5 míří, přitom zůstává volná celoplošná programová pozice po teleshoppingové televizi TiP TV.

Se vstupem do DVB-T a změnou placeného kanálu na volně šířenou televizi Sport 5 rovněž uvažuje o elektronickém měření sledovanosti a prodeji reklamy podle peoplemetrů. Už nyní jako neměřená stanice spolupracuje s agenturou Atmedia, která zastupuje několik menších kanálů, včetně pozemně šířených, a zprostředkovává jim data o jejich sledovanosti z peoplemetrů. „S Atmedia úzce spolupracujeme a o tomto kroku uvažujeme, nicméně určitě ne hned. Nejdříve k tomu dojde v roce 2014,“ upozorňuje Ondřej Koubek. A měnit se zatím nebude ani vysílání Sportu 5 na satelitu: „Současnou smlouvu s M7 Group (provozovatel SkylinkuCS Linku, pozn. red.) o distribuci našeho signálu na satelit Astra neměníme.“

BRAND24


Foto: tomas-enge.cz

Tomáš Enge dává rozhovor Sportu 5. Stanice nedávno umístila na svůj web anketu, jaký způsob šíření jejího signálu by diváci uvítali. Zvítězilo DVB-T a potom satelit.

První zkušenosti s terestrikou už nabral na jihu Čech

Reklamní kampaň k vstupu do pozemního vysílání Sport 5 nechce přehánět. „Plánujeme ji v rozumné míře, vycházíme z toho, že Sport 5 vysílá pátým rokem a povědomí o něm již existuje. Nechceme udělat mega kampaň a pak se propadnout na konec žebříčku, naopak chceme s rozumem zlepšovat a přidávat pořady. Jsme malá televize a nechceme se ukvapit nebo přecenit své síly,“ vysvětluje šéf programu. Sportu 5 hodně pomůže fakt, že pouhý den před ním začnou pozemně vysílat dva nové programy České televize – dětská ČT :D a kulturní ČT art. Ty sice nebudou součástí multiplexu 3, ale donutí řadu diváků spustit automatické vyhledávání nových programů, a díky němu se Pražanům a Středočechům do nabídky načte i Sport 5.

Dosah sportovního kanálu přes pozemní vysílače přitom bude dost komfortní: díky jednofrekvenční síti pražských vysílačů Žižkov a Cukrák, které šíří multiplex 3 na shodném kanálu 59, se jeho signál dostane k téměr dvěma milionům diváků (CDG v návrhu smlouvy na zprostředkování regionální vysílání pro Prahu a střední Čechy uvádí pokrytí 1 926 784 obyvatel). Nepůjde přitom o první zkušenost Sportu 5 s DVB-T, předloni v létě se krátce objevil v Regionální síti 1 na Českobudějovicku, šířené z vysílače Včelná. Tehdejší ředitel stanice Jiří Hojgr serveru DigiZone.cz řekl, že se tak program chce dostat i k divákům, kteří nemají přístup ke kabelové nebo satelitní televizi.

Vítáte vstup Sportu 5 do pozemního vysílání?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).