Hlavní navigace

Soukromá rádia se pustila do přestřelky s veřejnoprávním Českým rozhlasem

1. 6. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Podle Michela Fleischmanna Český rozhlas „svévolně mění pojmenování svých stanic, mění programové schéma a rozšiřuje své pokrytí“.

Z pozice předsedy asociace provozovatelů soukromého vysílání dnes rozeslal novinářům prezident mediální skupiny Lagardère Michel Fleischmann své vyjádření ke stávající situaci na rozhlasovém trhu.Asociace jeho prostřednictvím apelovala na veřejnoprávní Český rozhlas a vyzvala k respektu a dodržování férového jednání v rozhlasovém prostředí. Členové APSV musí podle Fleischmanna na de facto posledním regulovaném mediálním trhu a v respektu k zákonu podstoupit při jakékoliv změně tohoto typu vždy zdlouhavé procesy schvalování u orgánu státní správy, tedy velké vysílací rady


Autor: Karel Choc

Michel Fleischmann

Podle Fleischmanna Český rozhlas tuto povinnost pravděpodobně nemá, když svévolně mění pojmenování svých stanic, mění programové schéma a rozšiřuje své pokrytí. Tímto krokem ale podle Fleischmanna narušuje Český rozhlas duální systém a hospodářskou soutěž.APSV proto vyzvala regulační orgány a samotný Český rozhlas, aby zastavil degradaci rozhlasového prostředí a respektoval duální systém, právní řád a rozhodnutí státních orgánů.

Rozhlas: Jednáme podle zákona

Český rozhlas ve své reakci zdůraznil, že si počíná zcela v souladu s relevantními právními předpisy. Razantně odmítáme, že bychom jakýmkoli způsobem narušovali duální systém rozhlasového trhu v České republice a překračovali práva a povinnosti, které nám ukládá zákon o Českém rozhlasu i zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Český rozhlas respektuje právní řád a rozhodnutí státních orgánů, uvádí se ve vyjádření podepsaném generálním ředitelem rozhlasu René Zavoralem


Autor: Český rozhlas

René Zavoral

Zavoral zdůraznil, že vysílání Českého rozhlasu je jasně stanoveno zákonem o Českém rozhlasu a veškeré dlouhodobé programové záměry schvaluje Rada Českého rozhlasu jako jeho kontrolní orgán. Prohlášení APSV považujeme za nekorektní a řada v něm uvedených údajů je lživá. Je to právě APSV, kdo degraduje rozhlasový trh a etické a morální aspekty férové soutěže, volí metody bezdůvodného osočování, vyhrožování a zpochybňování práv a kompetencí Českého rozhlasu, uvedl doslova Zavoral. 

Podle něj naopak někteří soukromí provozovatelé rozhlasového vysílání, sdružení v APSV, například dlouhodobým odmítáním rozvoje digitálního vysílání způsobují zakonzervování rozhlasového prostředí, jeho stagnaci a postupnou degradaci.

BRAND24

Kauza Vysočina: Kdo kopíruje koho?

Konkrétní stížnost, kterou ve svém vyjádření uvedl Michel Fleischmann, se týkala přejmenování stanice ČRo Region Vysočina na ČRo Vysočina. Při znalosti dlouholetého vysílání a mediálního působení subjektu Hit Rádio je Vysočina nejen opovrhováním investic a práce tohoto soukromého vysílatele, ale současně také poukazuje na přiživování se ČRo na úspěšnosti této značky, uvedl Fleischmann. 


Autor: Český rozhlas

Kampaň Českého rozhlasu Vysočina.

Podle vyjádření Českého rozhlasu bylo přejmenování stanice Český rozhlas Region, Vysočina (jak zněl od roku 2002 úplný název stanice) na Český rozhlas Vysočina logickým a dlouhodobě plánovaným krokem a šlo pouze o úpravu názvu vypuštěním slova Region. Tato změna zohledňuje tradiční branding a zároveň koresponduje s celkovou strategií značek Českého rozhlasu. Český rozhlas vyzývá APSV, aby se zdržela nekorektního jednání a respektovala obecné normy etiky a morálky, doplnil Zavoral. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).