Mediální teoretik a vysokoškolský pedagog Milan Šmíd předpovídá zpravodajským televizím těžké časy. Ve své analýze píše o začátcích první zpravodajské televize na světě CNN a zaměřuje se i na evropský trh zpravodajských televizí, který rychle roste, byť některé projekty jsou ztrátové. Píše o tom na webu ČT 24.
Dnes každá televizně vyspělá země, bez ohledu na svoji velikost, má ne jeden, ale často i několik televizních zpravodajských programů. Během posledních let se počet nových zpravodajských stanic zdvojnásobil a v zemích EU je jich celkem 119. (…)Většinu zpravodajských kanálů provozují soukromé komerční subjekty, takže se vnucuje otázka, zda se to jejich majitelům vyplatí. (…) V plusu jsou totiž jen ti velcí s napojením na multimediální koncerny. Ti ostatní doufají, že jejich služba bude zisková až někdy v budoucnu,
cituje Šmíd z analýzy Evropské audiovizuální observatoře.
Některé zákonitosti – malá velikost národního televizního trhu, nedostatečné rozšíření multikanálového příjmu (kabel, satelit, DVB-T, IPTV) – jsou neúprosné. V některých zemích zpravodajskou televizi příjmy z reklamy zkrátka neuživí, ani dodatečné výdělky na internetu nejsou velké. Mají tedy soukromé televizní zpravodajské televize na malých trzích šanci? Zřejmě ano, pokud se nebudou spoléhat jenom na reklamní příjmy, a rozvinou svoji aktivitu do dalších služeb s přidanou hodnotou,
dodává ve svém blogu na webu ČT 24.