Hlavní navigace

Sledovanost Primy klesá na původní hodnoty, daří se malým televizím

4. 6. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
4. 6. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televize Prima po dvou týdnech, kdy atakovala sledovanost prvního programu České televize, začala minulý týden klesat na původní hodnoty podílu na trhu ze začátku jara. Diváci minulý týden ubývali i oběma programům televize Nova, zatímco všechny čtyři kanály České televize a malé satelitní a kabelové televize posilovaly.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 22. týden 2009 (PDF, 23kB)

Největším skokanem minulého týdne je ČT 2. Po celý den ji sledovalo 5,88 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize, což je o 0,45 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Dvojky klesl na průměrných 5,59 procenta. Zájem diváků stoupal také u ČT 1. V celodenních číslech dosáhla Jednička průměrného podílu 19,07 procenta (o 0,35 procentního bodu více než minule), během prime time 21,96 procenta.

Výraznějšího skoku směrem nahoru dosáhla zpravodajská ČT 24. Po celý den ji sledovalo v průměru 1,94 procenta dospělého publika, což je o 0,34 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time podíl ČT 24 klesl na 1,05 procenta. Sportovní kanál ČT 4 dosáhl v celodenních číslech podílu 0,74 procenta (nárůst o 0,06 procentního bodu), ve večerních časech 0,68 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za roky 2008 a 2009

Televize Nova minulý týden ztrácela. Po celý den ji sledovalo v průměru 38,27 procenta dospělého publika, což je o 0,88 procentního bodu méně než v týdnu předchozím. Během prime time průměrný podíl Novy stoupnul na 42,19 procenta. O diváky přicházel i filmový kanál Nova Cinema, který v celodenních číslech klesl z hodnoty 1,58 na 1,46 procenta. V hlavním vysílacím čase dosáhl tento program průměrného podílu 1,29 procenta.

BRAND24

Televizi Prima se nepodařilo udržet poměrně slušnou sledovanost z uplynulých týdnů. V celodenním podílu na dospělém publiku dosáhla hodnoty 17,88 procenta, což je o 0,39 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si ještě pohoršila na průměrných 16,77 procenta.

Zájem stoupal naopak o malé satelitní a kabelové televize, které v souhrnu dosáhly nejlepšího společného podílu na trhu od prvního lednového týdne: 14,76 procenta (nárůst o 0,19 procentního bodu). Slušný zájem diváků si tyto televize podržely i v hlavním vysílacím čase, kdy dosáhly průměrného podílu 10,47 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).