Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne je ČT 1. Posilovala ale i Nova a Nova Cinema

6. 2. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
6. 2. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Největším skokanem ve sledovanosti za minulý týden je jednoznačně první program České televize. Po celý den jej sledovalo v průměru 21,01 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,03 procentního bodu více než v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla ČT 1 průměrného podílu 23,64 procenta – dokonce o 2,49 procentního bodu více než minule.

GRAF: Podíl českých televizí na sledovanosti za 5. týden 2009 (PDF, 23kB)

Ostatním třem programům České televize ale diváci ubývali. Relativně nejméně jich odešlo od ČT 2, která dosáhla průměrného celodenního podílu na dospělém publiku 5,66 procenta, což je o 0,29 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během prime time si ale ČT 2 polepšila: předminulý týden dosáhla podílu 4,84 procenta, minulý týden 4,91 procenta.

Větší pokles zaznamenaly čistě digitální kanály ČT. Sportovní ČT 4 sledovalo po celý den v průměru 0,92 procenta diváků starších patnácti let, co zrovna trávili čas před televizorem. To je o 0,18 procentního bodu méně než při předchozím týdenním měření. Během prime time přitáhla ČT 4 pozornost 0,70 procenta dospělého publika, o týden dříve to bylo 0,94 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí za roky 2008 a 2009

Klesal také zájem o zpravodajský kanál ČT 24. Po celý den jej minulý týden sledovalo v průměru 1,47 procenta dospělého publika, což znamená mezitýdenní pokles o 0,59 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase dosáhla ČT 24 průměrného podílu 0,81 procenta, tedy významně méně než v předminulém týdnu, kdy to bylo 1,07 procenta.

Mírný nárůst počtu diváků minulý týden zaznamenala televize Nova. Po celý den ji v průměru sledovalo 39,53 procenta dospělých diváků, kteří zrovna věnovali čas televizi. Pro Novu to znamená nárůst o 0,48 procentního bodu oproti předchozímu týdnu. V hlavním vysílacím čase pak Nova dosáhla průměrného denního podílu 42,38 procenta, což je ale o 0,63 procentního bodu méně než týden předtím.

Diváci přibývali také filmovému kanálu Nova Cinema, a to jak v celodenních číslech, tak v hlavních večerních časech. Po celý den tento program sledovalo průměrně 1,28 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,13 procentního bodu více než v předchozím týdnu. Během prime time průměrný denní podíl Novy Cinema neklesl pod jedno procento, a dosáhl hodnoty 1,22 procenta (o 0,30 procentního bodu více než minule).

BRAND24

Další pokles sledovanosti postihl minulý týden televizi Prima. V celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 15,93 procenta, což je o 0,12 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Diváci od Primy utíkali také v hlavním vysílacím čase, kdy vykázala průměrný denní podíl 16,02 procenta, zatímco v předminulém týdnu to bylo 16,36 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, mezi něž se počítají také TV Barrandov, Óčko nebo Z1, si minulý týden rovněž pohoršily. Po celý den dosáhly souhrnného podílu na dospělém publiku ve výši 14,20 procenta (o 0,86 procentního bodu méně než minule), v hlavním vysílacím čase pak 10,32 procenta (pokles o 1,39 procen­tního bodu).

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).