Hlavní navigace

Zdeněk Šámal: Televize Z1 chtěla odejít z DVB-T, stálo ji 40% nákladů

9. 2. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 322915
9. 2. 2011

Ukončit vysílání v zemské digitální síti 3 plánovala před svým koncem zpravodajská televize Z1. V exkluzivním rozhovoru pro server iDnes.cz to řekl její generální ředitel Zdeněk Šámal, který už před rokem v rozhovoru pro DigiZone.cz přiznal, že Z1 prodlužuje s operátorem multiplexu 3, v němž vysílala, smlouvu vždy po jednom měsíci. I to byla věc, kterou jsme velmi vážně zvažovali. Pozemní digitální vysílání je neuvěřitelně drahá věc, šlo na něj 40 procent našich nákladů, řekl pro iDnes.cz šéf televize Z1.

K TÉMATU: Zpravodajská televize Z1 končí, skupina J&T ji odmítá dál dotovat

Šámal připustil, že rychlý konec Z1 jej zaskočil. Majitel se tak ale rozhodl, bylo to jeho právo, řekl. Ředitel Z1 podle svých slov připravoval určité změny. Od prosince jsem měl nového obchodního ředitele. Konečně se mi podařilo najít takového, jakého jsem si představoval. Od února pak měl nastoupit nový šéfredaktor (Michal Petrov, pozn. red.). Asi tři dny předtím jsem mu poslal zhruba pětistránkový list s tím, co od něj očekávám. Především to byly věci týkající se programu. Plány jsem měl poměrně velké, ale nevyšly, to se občas stává, dodal Šámal.

ČTĚTE TAKÉ: Pět důvodů, proč skončila zpravodajská televize Z1

Jednou z připravovaných změn mělo být i rozšíření záběru zpravodajství, především o politiku, společenské dění a zahraničí. Tím by se Z1 více přiblížila všeobecnému zpravodajskému kanálu ČT 24, který Šámal v roce 2004 zakládal coby tehdejší ředitel zpravodajství České televize. Právě z ČT 24 měl za Šámalem na Z1 nastoupit Michal Petrov jako nový šéfredaktor zpravodajství. Z České televize odešel k 31. lednu, Z1 však ukončila vysílání o týden dříve, v pondělí 24. ledna.

BRAND24

ROZHOVOR: Z1 nevyhovuje plánované pokrytí multiplexu 3, říká její ředitel

Šámal pro iDnes.cz také upřesnil informaci o sledovanosti Z1, která se za dobu své existence nestala odběratelem podrobných denních dat z peoplemetrů. Objednávali jsme si data sledovanosti, měli jsme definovanou cílovou skupinu. Byli jsme s naším obchodním týmem přesvědčeni, že to, co máme k dispozici, je absolutně dostačující. Věděli jsme, že si nás denně zapne 350 tisíc lidí, což je docela slušné číslo, řekl poslední šéf Z1.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).