Hlavní navigace

Rekordy minulého týdne: TV Barrandov s podílem 6%, ČT 2 zase 5,13%

13. 7. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
13. 7. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejvyššího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku od zařazení do peoplemetrů dosáhla minulý týden televize Barrandov. Vůbec poprvé také v týdenních číslech dosáhla hranice šesti procent a v hlavním vysílacím čase se dokonce začala blížit sedmiprocentnímu podílu na publiku starším patnácti let. Minulý týden se ale mimořádně dařilo také druhému programu České televize, který poprvé za letošní rok pokořil v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku hranici pěti procent.

Televizi Barrandov minulý týden sledovalo po celý den v průměru šest procent diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,52 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Barrandova ještě stoupnul na průměrných 6,72 procenta, což je rovněž rekord od začátku vysílání této televize. Barrandov si tak s náskokem před Novou Cinema udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi, a pomohly mu při tom zejména starší filmy s Vinnetouem s původním českým dabingem z doby Československé televize.

Opačnou cestou než Barrandov se minulý týden vydala televize Nova, která celodenním průměrným podílem 27,22 procenta klesla na třetí nejhorší hodnotu v letošním roce. Oproti předminulém týdnu jde o pokles o 2,25 procentního bodu. Během prime time Nova vykázala průměrný podíl 31,07 procenta. Novu Cinema minulý týden sledovalo po celý den v průměru 5,17 procenta dospělého publika, což je o 0,12 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech si stanice polepšila až na 5,50 procenta, ovšem konkurenční Barrandov měl o víc než jeden procentní bod více.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Pokles se nevyhnul ani televizi Prima, která minulý týden oslovila po celý den v průměru 16,40 procenta dospělého publika, což je o 0,64 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Prima mírně polepšila na průměrných 16,96 procenta, ale díky výraznějšímu poklesu ČT 1 si udržela v obou sledovaných hodnotách pozici dvojky na trhu. Mírný růst vykázala Prima Cool, která si v celodenních číslech polepšila o 0,26 procentního bodu na 3,77 procenta, ale během prime time klesla na úroveň 3,32 procenta. Prima love si oproti předminulému týdnu nepatrně pohoršila, po celý den ji sledovalo 1,03 procenta dospělého publika, což je o dvě setiny procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time její podíl dále klesl na průměrnou hodnotu 0,93 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Růst naopak zaznamenala většina programů České televize. Program ČT 1 si v celodenních číslech polepšil o 0,23 procentního bodu na hodnotu 15,83 procenta, v hlavním vysílacím čase ale stagnoval na úrovni 15,88 procenta a musel přenechat pozici druhé nejsledovanější televize v prime time konkurenční Primě. Letošního rekordu se dočkala ČT 2, která vůbec poprvé od Nového roku překročila v týdenním podíle hranici pěti procent, konkrétně hodnotou 5,13 procenta. To je o 1,09 procentního bodu více než v předminulém týdnu a nejvíc za poslední rok. Ve večerních časech se podíl Dvojky udržel na hodnotě 5,08 procenta.

UX DAy - tip 2

Stoupala také sportovní ČT 4, již si minulý týden zapnulo a sledovalo po celý den v průměru 3,15 procenta dospělého publika. To je o 1,06 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech ale podíl Čtyřky klesl, konkrétně na průměrnou hodnotu 2,13 procenta. Jediným programem z Kavčích hor, kterému minulý týden mírně klesl podíl na sledovanosti, byla zpravodajská ČT 24. V celodenních číslech ztratila 0,18 procentního bodu a vykázala podíl 4,51 procenta, v hlavním vysílacím čase pak tradičně klesla – tentokrát na úroveň 3,04 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,17 procenta, což je o 0,23 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,65 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,62 procenta, o 0,42 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 7,72 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).