Hlavní navigace

Rekordní růst Barrandova pokračoval i minulý týden, Prima se u mladých blížila ČT

17. 8. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupině Nova se dařilo zmenšovat náskok České televize, v celodenním podílu na dospělém publiku je dělily už jen tři procentní body.

Mezitýdenní vývoj (vs. 32. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Televize Barrandov a její tematické kanály pokračují v rekordní letní jízdě. Historicky nejvyšší týdenní podíl z předminulého týdne vydržel pouhých sedm dní, minulý týden se skupině Barrandov dařilo ještě lépe. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku si polepšila o dalších 0,25 procentního bodu na hodnotu 7,41 procenta (hlavní kanál Barrandova dosáhl podílu 6,33 procenta). Podobný růst vykázala i skupina Nova, která si připsala 0,30 procentního bodu na podíl 26,92 procenta a umazala tak dva procentní body náskoku České televize, která si minulý týden naopak pohoršila o 1,34 procentního bodu na hodnotu 29,94 procenta, takže jí od skupiny Nova dělí už jen tři procentní body. Vůbec největší nárůst ale minulý týden vykázala skupina Prima, která si polepšila o 1,12 procentního bodu na hodnotu 21,87 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Rekordní léto skupiny Barrandov: rostla nejvíc ze všech, pokořila hranici 7 %

Z jednotlivých televizních stanic minulý týden rostla nejvíc „velká“ Prima. V celodenním podílu na dospělém publiku nad 15 let si ve srovnání s předminulým týdnem připsala 0,84 procentního bodu na hodnotu 14,04 procenta. Dařilo se také hlavnímu kanálu Novy, který si polepšil o 0,58 procentního bodu na rovných 18 procent, a také Fandovi, kterému přibylo 0,39 procentního bodu na hodnotu 1,70 procenta. Opačný trend vykázala ČT Sport, která se propadla o 0,60 procentního bodu na hodnotu 1,94 procenta. Klesala také ČT 1, a to o 0,50 procentního bodu na aktuálních 16,45 procenta. Pokles se nevyhnul ani Nově Cinema, která oproti předminulému týdnu ztratila 0,26 procentního bodu a dosáhla průměrného denního podílu 4,07 procenta.

Top 10 všechny stanice (33. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce stoupal hlavní kanál Novy. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšil o 1,07 procentního bodu na hodnotu 23,09 procenta, což byl téměř stejný podíl, jakého dosáhla Česká televize jako celá skupina. Dařilo se i hlavnímu kanálu Primy, který si připsal 0,81 procentního bodu na podíl 11,16 procenta, a také Fandovi, který si polepšil o 0,32 procentního bodu na 1,91 procenta. Propadaly se zejména programy České televize: nejvíc ČT Sport, která přišla o 0,84 procentního bodu na aktuální hodnotu 1,80 procenta, a hned poté ČT 1, jež si pohoršila o 0,65 procentního bodu na 12,05 procenta. Propadl se i Smíchov od Novy, a to o 0,49 procentního bodu na hodnotu 2,36 procenta.

MINULÝ ROK: Česká televize se vrátila na pozici jedničky, meziročně rostla Prima

Z pohledu celých televizních skupin se minulý týden dařilo dvěma největším komerčním hráčům. Nejvíc v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let posilovala skupina Prima, která si polepšila o 1,19 procentního bodu na hodnotu 22,27 procenta a dostala se tak necelý procentní bod za Českou televizi. Ta si naopak nejvíc pohoršila: klesla o 1,14 procentního bodu na celkový podíl 23,13 procenta. Skupina Nova mírně rostla o 0,54 procentního bodu na celkových 34,12 procenta a zvýšila tak náskok nad ČT o dva procentní body na 11 procentních bodů. Skupina Barrandov, která v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let minulý týden rostla, u mladšího publika od 15 do 54 let mírně ztrácela. Její celkový podíl se propadl o 0,15 procentního bodu na hodnotu 5,13 procenta.

Kanály – průměrné podíly (33. týden 2015)
Graf podílu kanálů (33. týden 2015)
Graf podílu skupin (33. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 33. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým srpnovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíc polepšila ČT 1. Připsala si 1,70 procentního bodu na hodnotu 16,45 procenta. Skvěle se ale dařilo i hlavnímu kanálu Barrandova, který si polepšil o 1,19 procentního bodu na 6,33 procenta, což je třetí nejlepší týdenní podíl v letošním roce (po dvou prvních lednových týdnech). Dařilo se také ČT 2, která meziročně stoupla o 0,99 procentního bodu na letošních 5,16 procenta. Opačný trend vykázal hlavní kanál Novy, který se meziročně propadl o 1,30 procentního bodu na hodnotu 18,00 procenta. Zdaleka největší propad ale potkal ČT Sport, která si pohoršila o 3,74 procentního bodu na aktuálních 1,94 procenta. Klesala i Nova Cinema (- 0,68 procentního bodu na 4,07 procenta).

Pohledem celých televizních skupin si meziročně v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila skupina Barrandov. I díky dvěma novým kanálům si připsala 2,27 procentního bodu na hodnotu 7,41 procenta a zvýšila tak svůj výkon takřka o třetinu. Meziroční růst zaznamenala i skupina Nova, i když ne tak velký: polepšila si o 0,76 procentního bodu na hodnotu 26,92 procenta. Takřka na stejném výsledku jako loni zůstala skupina Prima, která klesla o čtyři setiny procentního bodu na letošní souhrnný podíl 21,87 procenta. Výraznější pokles potkal pouze Českou televizi, jež si pohoršila o 0,68 procentního bodu na hodnotu 29,94 procenta. Nebýt silného poklesu ČT Sport, Kavčí hory by ale rovněž vykázaly meziroční růst.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let meziročně z jednotlivých televizních programů nejvíce stoupala ČT 1. Polepšila si o 0,79 procentního bodu na hodnotu 12,05 procenta. Výrazněji stoupala i Prima Cool, která si připsala 0,64 procentního bodu na 5,78 procenta, což jí hladce stačilo na pozici čtyřky na trhu. Růst o 0,63 procentního bodu na podíl 23,09 procenta zaznamenal i hlavní kanál Novy. Naopak největší meziroční propad u mladšího publika zaznamenala ČT Sport, která přišla o 2,80 procentního bodu a vykázala podíl 1,80 procenta. Klesaly i televize zastupované agenturou Atmedia. V souhrnném podílu se propadly o 1,58 procentního bodu na hodnotu 2,77 procenta. Poklesu se nevyhnula ani Nova Cinema, která zaznamenala pád o 0,57 procentního bodu na hodnotu 5,59 procenta.

Meziroční pokles u mladšího publika od 15 do 54 let potkal všechny tři největší televizní skupiny v Česku. V souhrnném celodenním podílu na sledovanosti stoupala pouze skupina Barrandov. Polepšila si o 1,67 procentního bodu na hodnotu 5,13 procenta. Relativně malý pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o pět setin procentního bodu na 22,27 procenta. Více ztrácela skupina Nova, jež přišla o 0,31 procentního bodu na letošních 34,12 procenta, a největší pokles vykázala Česká televize, která si pohoršila o 1,27 procentního bodu na aktuálních 23,13 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).